Hej..
Har lige fået en toyota 4e-fte motor ud at køre.. (1,3-turbo)
Motoren er en gadbjerg motorimport.. og "skulle ikke ha kørt noget"
Har skiftet stemelringe og plejelejer for at være sikker på at motoren er sund..
Har så bygget MS på den og kører lambda 0,80 ved tryk..
MEN..
Ladetrykket er ikke fast.. eller den oparbejder ladetryk som en kompressor motor.. altså stigende med omdrejningerne.. og ender ud i ca 0,8
Planen er 0,4 ved dagskørsel.. og 1 bar ved sjov..
Men lige gyldigt hvor lang stangen til wastegaten er stiger ladetrykket stadig til 0,8..
Har også prøvet at pille spjældet af.. og holde det fuld åben.. her er den så bare længere tid om at danne tryk.. men ender stadig oppe i ca 0,8 ved de 6000omd..
Spjældet føles som om at det virker.. men har desværre ikke været inde og kigge i selve turboen..!!
Har samtidig problemet med at ladetrykket er utroligt ujævn.. det "vibrerer med 0,1 bar i forskel på vej op.."
Er der nogen med en mulig forklaring på det her.??
4e-fte MS
Redaktør: Moderatorer
-
Damborg
- Medlem
- Indlæg: 207
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nordsjælland-Frederiksværk
- Kontakt:
-
Lars H
-
Jakob Hansen
- Mester Medlem
- Indlæg: 533
- Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
- Geografisk sted: Kgs. Lyngby
- Kontakt:
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
Enten er der en eller anden blokering i WG / WG der ikke kan åbne ordentligt eller............ -
Membranen i WG aktuatoren... Tag slangen af til aktuatoren og pust i den på en saåna måde at du kan afgøre om den er tæt!
Der ER enkelte modeller der SKAL være utæt, men der er virkelig langt mellem dem.
V/h Christian
Membranen i WG aktuatoren... Tag slangen af til aktuatoren og pust i den på en saåna måde at du kan afgøre om den er tæt!
Der ER enkelte modeller der SKAL være utæt, men der er virkelig langt mellem dem.
V/h Christian
- duckstar
- Mester Medlem
- Indlæg: 784
- Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
- Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Jeg har set samme problem på en kammerats Uno Turbo. Der var mellemflanchen fra original forrør til en større lader skyld i at wastegaten ikke kunne åbne/lukke frit uden at gå på flanchen. Det gav netop et krybende ladetryk der var svært at styre. Ladetrykket steg simpelthen med omdrejningerne.
Vh. Anders
-
Damborg
- Medlem
- Indlæg: 207
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nordsjælland-Frederiksværk
- Kontakt:
Er slet ikke nået til at Bleede trykket..
Ville lige være sikker på at det lille ladetryk var stabilt..
Motoren er en komplet.. har bare skulle lave flance til forrør.. og har så banket rør i gennem den KAT der sad lige efter Turbo.. og montere MS
WG holder tryk så må nok skille og se om spjældet er brændt eller lign..
Ville lige være sikker på at det lille ladetryk var stabilt..
Motoren er en komplet.. har bare skulle lave flance til forrør.. og har så banket rør i gennem den KAT der sad lige efter Turbo.. og montere MS
WG holder tryk så må nok skille og se om spjældet er brændt eller lign..
- Vedhæftede filer
-
- 4e-fte
- 4efte.jpg (251.91 KiB) Vist 1532 gange
-
- 4e-fte
- 4efte.jpg (251.91 KiB) Vist 1517 gange
-
Damborg
- Medlem
- Indlæg: 207
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nordsjælland-Frederiksværk
- Kontakt:
