Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 05 jul 2025, 20:23

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
prøv næste gang du får din kvitering for forsikring i hånden og se efter hvad staten henter på den... det er heller ikke håndører...

www.slavteren.tk

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
vil nu ikke tro det er det store på min forsikring... betaler 10.700 årligt for en 106 rallye fra 94 + en uno T fra 92 + en uno 45 fra 85. og da jeg bor i indre københavn vil jeg mene det er en ganske fair pris!

Stor tak til TINASMARTIN for råd om forsikringsmand...

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Yugo Turbo skrev:
sjovt at de ALTID skal klante os billister for en masse dødsfald... MEN hvor mange af de der dør i trafikken er SELV skyld i det? cykelister der kører højre om en bilist der skal til venstre!!! eller vader lige ud foran!

Hvor ville jeg dog ønske at jeg på en eller anden måde kunne få adgang til stattestikken over dødsfald i trafikken samt årsager. vil umiddelbart tro at minimum 1/3 er selvforskyldt...

er i bund og grund ikke så bange for at få klip i mit kort, og får jeg tre kører jeg alligevel for det vil koste mig mit job uden kort.

nå men til noget andet...
Jeg stiller gerne op til folketingsvalg i et billistparti (upartisk med alle partier, sådan forstået at man støtter bilisternes rettigheder), men mon der ville være stemmer nok til en plads på borgen? mener det er 20.000 personlige stemmer der skal til.

venlig hilsen Lasse

Ja hvis ca 1/3 er selvforskyldt, så er der nok ingen tvivl om at 1/3 er pga biler som ikke længere er tidssvarende når vi snakker sikkerhed, og hvorfor det ??? Fordi vi på trods af utalige grunde stadig bibeholder vores vanvittioge beskatning på biler, den sidste 1/3 er nok bare det man kan kategorisere som sort uheld og dem kommer vi nok desvære aldrig af med !!!!

VÆK med afgiften og vægtafgiften og så op med prisen på brændstof !!! Så er det dem der kører og forurener der betaler !!!! (kører selv 40.000km pr. år)Så for år tilbage en undersøgelse i FDM og hvis ikke jeg husker meget galt så ville det faktisk kun betyde en stigning på knap 2 kroner pr liter brændstof.

Men ved godt det bare er en drøm !!!!!!!

SLOW EYES WILL KILL YOU

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
ja i grunden er det jo også sjovt at de vil klippe i vores kørekort... glæder mig faktisk til at høre politiets undersøgelses resultater om et år. for vil her og nu påstå at det ikke vil hjælpe ret meget om noget overhovedet på trafikdrab. det eneste de kan sige om et år er vel at de har taget 1000 kørekort og det er vel det.

håber der sidder nogle stolte politikkere et sted!

BTW hva er det dog for en klovn af en politikker der har udtalt den med at de også vil klippe ved chiptuning? hold da op en koldbøtte

Titel:
Medlem

jeg har læste inde hos rådet for større trafiksikkerhed:
Hvad får jeg klip for?
Du får et klip, hvis du fx overskrider hastighedsgrænsen med over 30 %, kører med for kort afstand til den forankørende, kører ulovligt i nødsporet, eller undlader at spænde passagerer under 15 år fast.:

Det jeg så ikke er sikker på er, hvad hvis man taler i mobil, slidte dæk, osv. vil det også give en klip eller.

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Vejle
Citat:
Det jeg så ikke er sikker på er, hvad hvis man taler i mobil, slidte dæk, osv. vil det også give en klip eller.

Det burde det jo egentlig men lad os nu ikke opfordre dem til det, vel!

Titel:
Medlem

Opfordre var heller ikke min mening, men det vel være rart at vide "hvor" slem det skal være for at man for et hak. Jeg har svært ved at se nogen steder udover de overnævnte med fart og sele, på hvor meget der skal til, lygten ikke virker på din bil, mangler for nummer plade ?? 2 hak

Titel:
Medlem

Det er bare hvis der ikke ligger nogen klare linjer, så er det jo næsten sådan en politi stat , hvor du mister kørekortet hvis de ikke lige kan lide dig.

Yep du kom 3 dage for sent til sys klip, den ene lygte virker ikke klip, tonet ruder klip, taler i mobil, klip klip klip klip klip

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
de mulighedder har de allerede med de regler der er. alt det andet gir ikke klip.

www.slavteren.tk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Malmö
Det med at tale i mobil er der debat om lige nu, men lur mig om ikke også det kommer til at give et klip...
Ikke at jeg selv taler meget i telefon under kørslen. Det er sku sjældent.
Men det skal bare ikke være en selvfølge at det giver et klip for den mindste forseelse..

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time