mx5power skrev:
Jeg vil meget gerne have den indstillet, men hvordan dælen får jeg det?
Jeg fik sat turbo på hos K-Power i KBH. Det er et HKS turbokit færdiglavet til en Mazda MX5 1.6 16V. Nu bor jeg i Vestjylland og K-power ligger i København - er der ikke andre steder man kan få indstillet sådan en bil med HKS turbo?
Prøv og forhør dig ved RH-Motorsport
mx5power skrev:
Jeg har ikke særlig meget styr på det selv men har læst lidt rundt i forumet. Jeg kan har ikke nogen BOV på turboen og har set det kan gøre at den ikke kan styre benzinen osv. når man har luftmængdemåler på den???
Hvad skal jeg evt. have på? Vil have en BOV på, skal det være recirkulerende, dobbelt stemplet og hvor skal den være?
Vil gerne have lyd!
Hvis du vil ha' lyd, skal du _ikke_ ha' en recirkulerende, da den (som navnet antyder) bare leder luften ind i indsugningen igen..
Hvis du har luftmængde måler af klaptypen skal su ha' en justerbar dobbeltstemplet ventil - Har du MAF måler, er der sådan set frit slag med at købe BOV..
Og det har som ikke så meget at gøre med om den kan styre benzinen, eller ej.
Det der går galt med de gamle "klap-målere" er at motoren suger BOV'en op i tomgang, og tager falsk luft der, så forvirrer man måleren, og tomgangen står typisk og ruller op og ned. Min den gamle svingede mellem 900 og 1800 rpm
- Det problem var løst, ved at skifte BOV'en.