Morten VJ skrev:
Jeg ser på det således.
Det kan kun være en fordel at kunne fintune på kompensationen.
I stedet for at have en fast kompensation der er baseret på ideelle forhold.
og ikke tager hensyn til sensor placering, og de dynamiske forhold i den enkelte motor.
MS er den eneste motorstyring jeg kender der kører med en formelbaseret iat. kompensation, de andre jeg har set kører med en tabel.
Men kun tiden kan vise om det er den rigtige vej at gå.
MVH
Morten
En tabel er da den rigtige måde, men den kan ikke udbedre en håbløs placering. Det bedste den kan præstere er at tage højde for de ændringer motoren ser, som afviger fra den ideelle situation. Eftersom idealgasloven hersker ubøjeligt og ufravigeligt så er kompenseringen alene relateret til forbrændingshastighedens ændring ved den aktuelle situation. Det gør blot alting mere kompliceret for nybegynderen, men kan på den anden side tilbyde hardcore folket endnu en justeringsmulighed. Laver de to 6x6 tabeller på IAT corr. på spark og sprøjt nu?
Egentligt bør man holde IAT formelbaseret, og lægge en corr. tabel på den som den er, feks med +/- værdier istedet.
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!