Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 17:20

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Nyt Medlem
Brugeravatar

Hej med jer

Jeg har lige hentet mig en A4 1,8T i tyskland. Bilen er helt standard(sløv). Jeg vil gerne have mere power i fartøjet, og vil derfor gerne vide hvad jeg skal/kan gøre ved vognen...

Jeg har læst rundt omkring at Audi 1,8T motoren ikke kan køre med en BOV hvor der er fri udblæsning, er der nogen der har erfaring med dette?

Alle råd er velkomne

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Medlem

Geografisk sted: østjylland
hej.
hvis den ikke er chiptunet endnu så er det da klart den nemmeste måde at at få nogen nemme heste på. de koster lidt men du skal ikke skrue en skid selv eller noget. hvis du vil ha mere end en chiptuning kan gi, så skal du ha fundet arbejdsbukserne frem. så er det noget med større turbo, anden udstødningsmanifold,anden kat, større intercooler, større benz dyser,+ det løse.
en på mit job har en a3 1,8t (samme kvern jo)som er rullet og målt til 267hk og lige omkring 350nm. hvad det har kostet ham at lave skal jeg nok holde mund med.

tommy.

Titel:
Nyt Medlem
Brugeravatar

Jeg har skam ikke noget i mod at skrue, jeg havde selv tænkt lidt over at skifte turboen. Men jeg har BØJE forstand på Audi tuning..

Kom endelig med budget overslaget, jeg vil da gerne høre hvor meget jeg skal spare sammen :lol:

Titel:
Prøv at søg inde på vagcars.dk. Der står ALT du behøver at vide om den bil :wink:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: østjylland
BWI skrev:
Jeg har skam ikke noget i mod at skrue, jeg havde selv tænkt lidt over at skifte turboen. Men jeg har BØJE forstand på Audi tuning..

Kom endelig med budget overslaget, jeg vil da gerne høre hvor meget jeg skal spare sammen :lol:

Det har kostet ham på den goe side af 30000 at lave og så har han også selv lavet det hele. men det er også nye dele det hele. intercoolerer har han selv lavet, han har bare købt elementerne. i de 30000 er der også en omchipning med i prisen.

Titel:
Nyt Medlem
Brugeravatar

audi 80 1,8 turbo> Det er da til at have med at gøre.. Jeg har set ham www.20v.dk sælger noget halløj til et par og tyve tusind.

Jeg også kigget lidt hos ABT sportsline i Tyskland, og de mener at kunne hive 240 hk ud af bilen, for 32K. inkl TÜV´, garanti og montering. Jeg kender så ikke kvailiteten af deres afbejde. Men produkterne var i top før i tiden.

Gæst> Jeg er muligvis idiot :lol: men jeg kan ikke rigtig finde noget på vagcars.dk Søge funktionen er super langsom, og jeg har kigget hele tuning mappen igennem, og har ikke rigtigt fundet noget. :cry:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Aalborg
vagcars.dk køre ikke optimalt her på det sidste, så vær tålmodig.... :D

Hvis du vil have de 240hk, så skal du investere i en K04-01 upgrade turbo, som kan købes hos www.scanturbo.dk, hvis du vil have flere end de 240hk, så skal du igang med den helt store tur med en GT28RS, men det er så et større projekt, da dyser, manifold, pumpe osv. skal skiftes. Men kig på www.jvk-tuning.dk, han kan en del med de tysker :wink:

HVis jeg var dig, så ville jeg starte med at få 3" forrør med racerkat på, samt 2.5" resten af vejen med eks. supersprint, der er mange hk at hente i udstødningen. Så ville jeg investere i en frontmonteret intercooler og anden rørføring fra www.jbcoolers.dk også chip den til sidst, det er nok den billigste måde at få nogle flere hk på.

>>>> www.brugtstyling.dk <<<<

Titel:
Nyt Medlem
Brugeravatar

Det vil sige en upgrade turbo giver 240HK eller hvad er vi ude i?

Vagcars laver session timeout når jeg bruger søge funktionen :cry:

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Fyn
Hvad er egentlig max effekt med oktan 95 hvis men ikke andre i selve motoren ?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Aalborg
En upgrade turbo kan give op til 240hk, kommer jo an på hvad der yderligere er lavet, som større intercooler, udstødning osv.

Ved ikke hvad man normalt laver på oktan 95, men flere har fået 197hk ud af deres motor, men det er ofte sjællandske hk, hvis du får den chippet målt hos RH-motorsport får den ofte 180-185hk og omkring 300nm.

>>>> www.brugtstyling.dk <<<<

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time