Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 17:20

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 19 aug 2005, 22:03 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 sep 2003, 18:32
Indlæg: 33
Hej med jer

Jeg har lige hentet mig en A4 1,8T i tyskland. Bilen er helt standard(sløv). Jeg vil gerne have mere power i fartøjet, og vil derfor gerne vide hvad jeg skal/kan gøre ved vognen...

Jeg har læst rundt omkring at Audi 1,8T motoren ikke kan køre med en BOV hvor der er fri udblæsning, er der nogen der har erfaring med dette?

Alle råd er velkomne


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 aug 2005, 00:12 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 jul 2005, 11:14
Indlæg: 227
Geografisk sted: østjylland
hej.
hvis den ikke er chiptunet endnu så er det da klart den nemmeste måde at at få nogen nemme heste på. de koster lidt men du skal ikke skrue en skid selv eller noget. hvis du vil ha mere end en chiptuning kan gi, så skal du ha fundet arbejdsbukserne frem. så er det noget med større turbo, anden udstødningsmanifold,anden kat, større intercooler, større benz dyser,+ det løse.
en på mit job har en a3 1,8t (samme kvern jo)som er rullet og målt til 267hk og lige omkring 350nm. hvad det har kostet ham at lave skal jeg nok holde mund med.

tommy.

_________________
første gear er for biler uden moment


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 aug 2005, 07:07 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 sep 2003, 18:32
Indlæg: 33
Jeg har skam ikke noget i mod at skrue, jeg havde selv tænkt lidt over at skifte turboen. Men jeg har BØJE forstand på Audi tuning..

Kom endelig med budget overslaget, jeg vil da gerne høre hvor meget jeg skal spare sammen :lol:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 aug 2005, 08:56 
Prøv at søg inde på vagcars.dk. Der står ALT du behøver at vide om den bil :wink:


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 20 aug 2005, 10:30 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 jul 2005, 11:14
Indlæg: 227
Geografisk sted: østjylland
BWI skrev:
Jeg har skam ikke noget i mod at skrue, jeg havde selv tænkt lidt over at skifte turboen. Men jeg har BØJE forstand på Audi tuning..

Kom endelig med budget overslaget, jeg vil da gerne høre hvor meget jeg skal spare sammen :lol:


Det har kostet ham på den goe side af 30000 at lave og så har han også selv lavet det hele. men det er også nye dele det hele. intercoolerer har han selv lavet, han har bare købt elementerne. i de 30000 er der også en omchipning med i prisen.

_________________
første gear er for biler uden moment


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 aug 2005, 11:13 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 sep 2003, 18:32
Indlæg: 33
audi 80 1,8 turbo> Det er da til at have med at gøre.. Jeg har set ham www.20v.dk sælger noget halløj til et par og tyve tusind.

Jeg også kigget lidt hos ABT sportsline i Tyskland, og de mener at kunne hive 240 hk ud af bilen, for 32K. inkl TÜV´, garanti og montering. Jeg kender så ikke kvailiteten af deres afbejde. Men produkterne var i top før i tiden.

Gæst> Jeg er muligvis idiot :lol: men jeg kan ikke rigtig finde noget på vagcars.dk Søge funktionen er super langsom, og jeg har kigget hele tuning mappen igennem, og har ikke rigtigt fundet noget. :cry:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 aug 2005, 12:20 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 sep 2003, 18:00
Indlæg: 245
Geografisk sted: Aalborg
vagcars.dk køre ikke optimalt her på det sidste, så vær tålmodig.... :D

Hvis du vil have de 240hk, så skal du investere i en K04-01 upgrade turbo, som kan købes hos www.scanturbo.dk, hvis du vil have flere end de 240hk, så skal du igang med den helt store tur med en GT28RS, men det er så et større projekt, da dyser, manifold, pumpe osv. skal skiftes. Men kig på www.jvk-tuning.dk, han kan en del med de tysker :wink:

HVis jeg var dig, så ville jeg starte med at få 3" forrør med racerkat på, samt 2.5" resten af vejen med eks. supersprint, der er mange hk at hente i udstødningen. Så ville jeg investere i en frontmonteret intercooler og anden rørføring fra www.jbcoolers.dk også chip den til sidst, det er nok den billigste måde at få nogle flere hk på.

_________________
Med venlig hilsen
Jan aka Evo-8

>>>> www.brugtstyling.dk <<<<


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 aug 2005, 12:30 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 sep 2003, 18:32
Indlæg: 33
Det vil sige en upgrade turbo giver 240HK eller hvad er vi ude i?

Vagcars laver session timeout når jeg bruger søge funktionen :cry:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 aug 2005, 09:50 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
Hvad er egentlig max effekt med oktan 95 hvis men ikke andre i selve motoren ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 aug 2005, 11:27 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 sep 2003, 18:00
Indlæg: 245
Geografisk sted: Aalborg
En upgrade turbo kan give op til 240hk, kommer jo an på hvad der yderligere er lavet, som større intercooler, udstødning osv.

Ved ikke hvad man normalt laver på oktan 95, men flere har fået 197hk ud af deres motor, men det er ofte sjællandske hk, hvis du får den chippet målt hos RH-motorsport får den ofte 180-185hk og omkring 300nm.

_________________
Med venlig hilsen
Jan aka Evo-8

>>>> www.brugtstyling.dk <<<<


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 60 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team