Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 17:25

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: BRINT/OXYGEN
Hej jeg leger lidt med tanken om vandinsprøjtning, Hvis nu man laver en dysse der er så lille så kun oxygen atomet kan komme igennem med stort tryk på den anden side! 8bar haraldnyborg kompressor :shock: !!!

Ville det ikke give lidt hk?! :?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Admin
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Borup
Lad nu være med at sniffe al den lightergas!

.

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Them
DENNIS skrev:
Hej jeg leger lidt med tanken om vandinsprøjtning, Hvis nu man laver en dysse der er så lille så kun oxygen atomet kan komme igennem med stort tryk på den anden side! 8bar haraldnyborg kompressor :shock: !!!

Du kan ikke umiddelbart splitte vand af, på den måde.

Hvis du ønsker ilt tilførsel, hvorfor køber du så ikke en ilt falske og ligger i bagagerummet. Vær dog lige opmærksom på at du kører rundt i en tikkende bombe..

Ved du overhovedet hvad du er ved at rode dig ud i? Hvor finder man et bor, til at bore dysen med, der gør at kun O2 kan slippe igennem?

Titel:
Ja... Og hvis hullet bliver for lille er det kun O1 der kommer ud jo!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Them
havnerenn skrev:
Ja... Og hvis hullet bliver for lille er det kun O1 der kommer ud jo!

Hader når det sker, haha :lol: :lol:

Moderator

DENNIS skrev:

Jo, det vil det da. Iltinsprøjtning vil være mange gange mere effektivt end feks turbo eller lattergas.

Men du skal nok forske lidt i både dyse og kompressor. Prøv at give NASA et kald, de har rodet med ilt på det niveau. Evt. kan man nok kontakte en af de gutter der byggede raketmotorer for russerne for lidt baggrundsinfo.....

Måske du bare skulle starte med at få et brugernavn til powerpage..... :shock:

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
UH UH! så ville mand jo rent praktisk bare kunne pisse i tanken!!! sådan en bil har jeg altid ønsket mig... :twisted:

www.slavteren.tk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Slavteren skrev:
UH UH! så ville mand jo rent praktisk bare kunne pisse i tanken!!! sådan en bil har jeg altid ønsket mig... :twisted:

Hmmm, der er du vist lige hurtig nok....

Ganske vist er der da masser af ilt i selv det mest forurenede vand, endda både som fri ilt opløst i "væsken", og som ilt bundet sammen med brint til vandmolekyler.

Men du mangler altså stadig nogle kulbrinter som skal "brændes af" for at du kan få en forbrændingsmotor.

Så var det nok en bedre ide at lave to indsprøjtningssystemer, hvor det ene så sprøjter iltatomerne ind, og det andet så sprøjter de brintatomer ind, som jo alligevel bliver tilovers fra vandmolekylerne.... :roll:
Så kunne motoren bare køre på denne blanding, og man ville fuldstændig spare benzinen.
Samt at maskinen overhovedet ikke ville forurene, og det dermed pludselig ville være lovligt at montere turbo....

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
hmmm vil sådan en motor så gå igennem teknisk kontrol hvis jeg har drukket mig sprit stiv dagen før?... og skal mand ha kloak-kusus for at servicere den?

www.slavteren.tk

Titel:
Mester Medlem

Transitfar skrev:
Slavteren skrev:

Hmmm, der er du vist lige hurtig nok....

Ganske vist er der da masser af ilt i selv det mest forurenede vand, endda både som fri ilt opløst i "væsken", og som ilt bundet sammen med brint til vandmolekyler.

Men du mangler altså stadig nogle kulbrinter som skal "brændes af" for at du kan få en forbrændingsmotor.

Så var det nok en bedre ide at lave to indsprøjtningssystemer, hvor det ene så sprøjter iltatomerne ind, og det andet så sprøjter de brintatomer ind, som jo alligevel bliver tilovers fra vandmolekylerne.... :roll:
Så kunne motoren bare køre på denne blanding, og man ville fuldstændig spare benzinen.
Samt at maskinen overhovedet ikke ville forurene, og det dermed pludselig ville være lovligt at montere turbo....

HEI JA! Og hvis man så samlede udstødningsgassen sammen og kondencerede den havde man vand igen som man kunne brænde af engang til! Det er jo GENIALT! Hvorfor har ingen fundet på det før?

Dvs. 2 dyser. Den ene med et hul til O2 og den anden med et hul til H... Det ville så komme ud som vand igen i udstødningen. Man skulle så bare søreg for at få vandet under tryk så det kunne blive trykket ud af dyserne, DET kunne udstødningstrykket jo så bruges til.

Powerpage er snart kendt ved NASA hva!

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time