RSV skrev:til juel sænk din komp ellers skal du ud og lede efter en ny motor, 10-1 i komp og ca o.85bar tryk for at hente 200hk for at det skal kunne lade sig gøre skal du på 110 oktan i benzin
Det er jeg ikke interesseret i, jeg vil bare ha ud af den hvad jeg kan få med std motor, mon ikke man kan hive en en 150hk ud af den...
Er det btw ikke nemmere og billigere med vandinsprøjtning istadet for en IC ?
150 hk... Jo jo - MEGET nemt! Vælg en turbo efter hvor mange hk du leder efter. Men stadig væk... En GTI kører jo med 10:1 i komp. Det er nok liiige i overkanten. Dog vil jeg mene det kan lade sig gøre hvis du kun skal lade 0,3 bar og så have 150hk.
efter hvad jeg (rsv) kan regne ud skal man bruge 120 oktan........... dette er sandsynligvis ikke sandt. slet ikke hvis motoren laves til at køre både høj komp. og forholdsvis højt ladetryk. der er masser af andre ting der spiller ind i det her. MVH. søren
Juel skrev:[quoEr det btw ikke nemmere og billigere med vandinsprøjtning istadet for en IC ?
joda, meget nemmere. Det er derfor der er så mange der kører med vandindsprøjtning.....???!?!
Vil næsten tro at for hver gang der kører 1000 biler med tryk, så har ikke engang 1(een!) af dem vandindsprøjtning.
Har du gjort dig nogen som helst tanke om hvad der skal til for at lave vandindsprøjtning?
(der vel at mærke har en chance for en virkning)
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
havnerenn skrev:150 hk... Jo jo - MEGET nemt! Vælg en turbo efter hvor mange hk du leder efter. Men stadig væk... En GTI kører jo med 10:1 i komp. Det er nok liiige i overkanten. Dog vil jeg mene det kan lade sig gøre hvis du kun skal lade 0,3 bar og så have 150hk. V/h Christian
Kompressoren er købt, den kan levere nok tryk, ingen problemer der, er 0,4bar ikke grænsen hvis jeg ikke ændre noget på motoren mht komp forhold ?
Benzinen skal jeg nok styre intet problem der..
HenrikGM skrev:Har du gjort dig nogen som helst tanke om hvad der skal til for at lave vandindsprøjtning? (der vel at mærke har en chance for en virkning)
Tjaa har gikturbo ikke nogle til en 1500kr ?? det var mere for at være fri for bøvl med montering af IC og alle de forpulede rør
Mit første problem lige nu som jeg ser det, er at finde noget der kan passe på det gasspjæld, det er jo ikke rundt men ovaltkegleformet
Skulle du for øvrigt ikke sælge mig sådan en føler som du solgte til Brian ?? du svarede aldrig tilbage på den sidste mail jeg sendte dig..
havnerenn skrev:150 hk... Jo jo - MEGET nemt! Vælg en turbo efter hvor mange hk du leder efter. Men stadig væk... En GTI kører jo med 10:1 i komp. Det er nok liiige i overkanten. Dog vil jeg mene det kan lade sig gøre hvis du kun skal lade 0,3 bar og så have 150hk. V/h Christian
Kompressoren er købt, den kan levere nok tryk, ingen problemer der, er 0,4bar ikke grænsen hvis jeg ikke ændre noget på motoren mht komp forhold ? Benzinen skal jeg nok styre intet problem der..
Mvh Morten
Jeg aner ikke hvad meget du kan lade ved 10:1 Det skal komme an på en prøve. Nu er kompressionsforholdet jo heller ikke det eneste der spiller ind. Men det 0,3 - 0,4 vil helt afgjort ikke være noget problem. Oppe omkring 0,8 og der efter vil den måske begynde med noget tændingsbanken der kan blive svær at slippe af med igen, men det er ret gætteri.