FALFA skrev:
Har nogen herinde et kørende og virkende setup med dwell control.
årsagen til spørgsmålet er at jeg har lavet nye remhjul til min 6/71 compressor og nu giver den 1 bar og min tænding kan ikke følge med (den hakker over 4000 rpm) køre med fast 75 % dwell.
og et setup hvor jeg giver spolern 19 volt ved rpm over >4000 rpm men det er ikke længre nok.
Ja, det virker. Godt endda.
Kendte biler med dwellstyring:
mitsu colt m. wasted spark og dwell.
MX3 special saloon, fordeler og dwell.
MX3 turbo,fordeler og dwell.
626Turbo med fordeler og dwell.
VolvoB23A med 36-1, fordeler og dwell.
VolvoB23A med 2tands,fordeler og dwell(samme motor som ovenstående)
Derudover et mindre bjerg af andre japanere der kører på oem tændingsdele med dwell, ofte wasted spark.
Der er MASSER af biler det virker på, så det er ikke det der skal stoppe dig. Det bliver dog lidt tricky hvis du feks vil have 36-1,4 dobbeltspoler m. wasted spark, og dwell, men det er gjort før, så holder du tungen lige i munden, så kan det også laves.
Det undrer mig virkeligt at du har SÅ svært ved at tænde den 8er.
Normalt kan en std tændspole feks fra en kadettGSI snildt tænde en 4cyl. v. 9000rpm/1,8bar m. std tændingsmodul og uden dwell. Ikke noget fancy specialgrej, blot en gammel spole, ca. 0,9ohm primær.
Det samme gælder flere toyotaspoler, og mazdaspoler for den sags skyld.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!