bjarne a skrev:
jeg må lige rette dig en smule morten vj......
m20 motor er den lille motor(2,0-2,3-2,5-2,7)
m30 motor er den store motor(2,5-2,8-3,0-3,2-3,5)
Det er helt korrekt.
Minis motor er en bigblok aka en M30 motor. Hvilket ikke har været monteret i en standart BMW e30 i eropa, Jeg har set/ læst om nogen fra sydafrika, eller Alpina modeller.
Til Bmw manden
Svage topstykker på gamle BMW motorer, den skrøne har jeg også Hørt, men ikke oplevet.
de har helt klart et prooblem med overdrevent slid af ventilstyr. og knastakselslid på M30 motoren, hvis banjoboltene til knastaksel smørebroen ryster løs.
Så er der problemet med skæve topstykker, men det er grundet manglende kølervæske, grundet manglende velligeholdese.
Jeg stødte forst på problemet via nettet, hvor der var en del skiveri om at de tidlige m30 motore blæste toppakninger, og toppen var blevet skæv, hvilket fik mig til at stille spørgsmåls tengn ved teorien, Da jeg arbejdede på et BMW værksted på det tidspunkt og havde nogle 400 hk biturbo udgaver i fast service, og de ikke havde nogen problemer.
En ting er sikkert Minnis motor har ikke været standart monteret i en 325 E 30, og han kan derfor ikke bruge et turbokit fra denne.
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html