Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 jul 2025, 05:51

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: GRATIS
http://fotostop.dk/group.asp?group=8

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Vejle
Ved ikke om du reklamerer for det men i beskrivelsen af fotovognen står der meget klart at det er radar der bruges til at måle med. Radar måler bilen og ikke nummerpladen.
Det dur ikke.

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Vendsyssel
Dagooz skrev:
Radar måler bilen og ikke nummerpladen.

Nu er det ikke fordi jeg vil forsvare produktet som sådan, men det hedder jo en fotovogn fordi den (surprise) tager et foto af bilen. Og det er nummerpladen på det foto der bruges til at identificere ejeren. Og kan nummerpladen ikke aflæses kan ejeren ikke identificeres, ergo kan der ikke sendes en bøde.
Men om det pågældende produkt så rent faktisk gør nummerpladen "ufotograferbar" skal jeg ikke kunne sige...

http://www.youtube.com/watch?v=Ncq9stPGb2E

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Vejle
Hvis det er for at skjule registreringsnummeret så er produktet som sådan vel ulovligt at bruge. Nummerplader skal være synlige.

Titel:
Senior Medlem

Hvis jeg forstår det korrekt, så består produktet vist af noget gennemsigtigt folie til at lægge oven på bogstaverne og tallene på nummerpladen, så der bliver lavet en refleks når billedet bliver taget. Så nummerpladen skulle stadig være til at aflæse når almindelige øjne ser på den.
Men selvfølgelig, hvis politibetjentens øjne opdager folien sååeee... :evil: .. :lol:

Titel:
Moderator

Jojo.....

Nu er det billede med eksemplet jo taget med en hvid blitz, og det er netop ikke en hvid blitz politiet bruger. det gør de netop IKKE fordi at en nummerplade kan/vil reflektere meget af blitzen under uheldige omstændigheder.

Derfor bruger man istedet en rød blitz, og denne er bedøvendes ligeglad med lak,folier,etc,etc.

Så indtil dette eksempelbillede ikke er taget med politiets grej, så ser jeg egentligt på det som regulær bondefangeri.

Der har været utallige af disse produkter i omløb, og de har dette tilfælles:

1. De påståes at virke.
2. Det er totalt udokumenteret.
3. Produktet falder totalt igennem i en real-life test.

At dette produkt skulle adskille sig fra de andre finder jeg ganske usandsynligt.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Senior Medlem

HenrikGM skrev:

At dette produkt skulle adskille sig fra de andre finder jeg ganske usandsynligt.

Fuldstændig enig. Det gamle "trick" med at hænge en cd op i bakspejlet er sikkert ligeså effektivt... :?
Hvad jeg har skrevet tidligere var som sagt heller ikke for at forsvare produktet, men blot for at få på det rene, hvad hensigten med det skulle forestille at være...

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
Angående alt det lirumlarum om fotoblokker o.s.v., så er det nu lovligt for betjenten at tage nummeret på bilen eller MC med kikkert når denne er på vej væk, da der er nogle biler der tilfældigvis har mistet forreste nummerplade og MC har jo ingen nummerplade foran!!

Fri bane, fuld hane!!!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
foto vogne har derfor også et lille kamera der optager bagfra (sidder i forruden) men har aldrigt hørt det været brugt som agument fra polisen af....

citat:
Manglende nummerplader
Hvis et køretøj ikke har nummerplade monteret foran, kan operatøren tænde en videooptager, der ud gennem forruden tager billeder af køretøjets bagende.
citat slut.

http://www.politi.dk/da/borgerservice/f ... r_maaling/

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel: Ja nemlig ja
Jeg kunne godt prøve og forklare ti forskellige ting, men gider egentlig ikke. Da i blot vil finde på 100 andre forklaringer. Jeg har selv testet mit produkt og det har mange af mine kunder også. Og ikke en har fået en bøde.
Vil dog lige fortælle at det er ikke en klar folie der er tale óm men en sort af samme fabrikat som resten af nummerpladen er lavet i.
Og det næst til politiets fotovogn de tænder kun det kamera i for ruden hvis de ikke kan se nummerpladen hvilket de godt kan i dette tilfælde.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time