Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 13:59

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior Medlem

Geografisk sted: Horsens
Er der nogle der ved hvad motorstyringen fra en G2 G60 kan klare (benzin og tænding)?
Jeg tænker på at bygge en sådan motor om til turbo, og selvfølgelig skal den op i tryk (omkring 1 bar).
Hvilke begrænsninger har denne motorstyringen?
Mvh Thomas

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
har en scirocco 1,8 gtx 16v... med turbo intercooler og diverse andet...
kører med g60 motorstyring, lige nu 0.6 bar og 240 hk... det kan den snildt klare..... ellers kan du få trimmet boksen hos k-tech.dk .....

Titel:
Dyserne i sådan en er jo ikke engang på 300ml mener jeg.

Jeg VED at den kan lave 200hk i hvert fald. Alt over dette bliver nok lidt gambleri tror jeg. Under alle omstændigheder skal den jo nok chippes om.

Medlem

Geografisk sted: østjylland
GTI-kongen skrev:
Er der nogle der ved hvad motorstyringen fra en G2 G60 kan klare (benzin og tænding)?
Jeg tænker på at bygge en sådan motor om til turbo, og selvfølgelig skal den op i tryk (omkring 1 bar).
Hvilke begrænsninger har denne motorstyringen?
Mvh Thomas

så vidt jeg er indformeret så har en g60 motorstyring en 1 bars mapsensor som er fint fungerende, med det mener jeg at du kan hæve dit tryk derop (0,95)og styring følger med. husk at det skal være på en g60 motor. 8-1 kompresion, 8 ventiler osv. kan ikke lige huske om der er en progresiv benz regulator på en g60, men hvis der ikke er det så er der også lidt at hente der (justerbar). under alle omstændigheder ville jeg nok finde på en eller anden måde at få nogen målinger på benz blandingen. op omkring de 200 hypper og måske også på den goe side skulle ikke være urealistisk på en standard g60 styring.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time