Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 08:17

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 03 aug 2005, 15:15 
Offline

Tilmeldt: 24 sep 2004, 13:16
Indlæg: 10
Hejsa....

Har lige installeret et vacuummeter i vognen, men synes det virker omvendt i forhold til hvad jeg regnede med! Når jeg accelerere ligger vacuumet på 0, når jeg er oppe i fart og slipper gassen lidt, stiger vacuumet. Hvis jeg træder på speederen igen. falder vacuumet til 0 igen....

Nu mere bilen accelerere nu mere stiger vacuumet ville jeg mene? Er det mig som er helt galt på den? :roll:

Wisp


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 aug 2005, 16:21 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 529
Geografisk sted: Them
Ehm, når du accelererer åbner du jo spjældet, så kan der jo ikke blive vacuum :)

_________________
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 aug 2005, 16:22 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 29 apr 2005, 18:12
Indlæg: 30
Geografisk sted: Skagen
nej det gør det ikk... der er jo ikk vacum når spjælet er åbent.... hehe

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 aug 2005, 18:29 
Offline

Tilmeldt: 24 sep 2004, 13:16
Indlæg: 10
Så er det jo en mig der er en spasser :oops:

Troede at nu mere luft motoren sugede igennem manifolden, nu mere vacuum. Altså at studsen til vacuumet fungerede som en ejektor!

Så spørger jeg squ nok dumt igen! Hvad med tændingen? Tændingen skal jo justeres via vacuumet. Det gør den så kun når jeg tager gassen af motoren, troede det gjort under acceleration....?

Det er squ nok mig som har veendt det hele på hovedet :roll:

Wisp


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 aug 2005, 18:33 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 529
Geografisk sted: Them
Når du lukker spjældet, vil du have det største vacuum - Det svarer lidt til at holde hånden foran en støvsuger ;)

Tændingen burde være tilpasset, så den avancerer/retarderer korrekt..

_________________
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 aug 2005, 18:56 
Offline

Tilmeldt: 24 sep 2004, 13:16
Indlæg: 10
Det vil sige at du kun regulere tændingen når du slipper gassen?

Har lige fået monteret en ny cacuum dåse på vognen da den anden ikke fungerede længere, og min mekaniker sagde at det ville være en verden til forskel når bilen accellerere. Men kan ikke mærke en skid når jeg køre i vognen... Men det er jo så fordi at det ikke har en dyt at sige!

Wisp


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 aug 2005, 18:59 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 529
Geografisk sted: Them
Uden at vide det med sikkerhed, kunne jeg forestille mig at den vil trække tændingen tilbage, når vacuum'et forsvinder (WOT)..

Ret mig endeligt hvis jeg er galt på den :)

_________________
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 aug 2005, 19:09 
Tjo det kan godt ske.....

Men hvis jeg giver fuld gas står vacuumet på 0, men hvis jeg slipper gassen fulstændig går den også på 0. Det er kun hvis jeg er oppe i fart og ca halvere gassen at den stiger i vacuum...... :roll:

Skulle vacuumet ikke stige markant når jeg slipper gassen helt også?

Wisp


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 03 aug 2005, 19:14 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 25 jul 2004, 21:54
Indlæg: 286
Geografisk sted: Østsjælland
du skal se sådan på det at når der ingen vacuum er og vacuumdåsen står i sin neutrale position, er der mest avancering af tænding, når du så slipper gassen eller kører med halv gas og der dannes vacuum så tænder den senere, der er mest brug for høj tænding under acceleration desuden reguleres din tænding mekanisk eller elektronisk i forhold til omdrejninger alt afhængig af hvad din bil er for en

_________________
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 aug 2005, 19:24 
Er sikker på at vacuumet nok fungere som det skal, men kan slet ikke mærke forskel i kørslen når jeg fjerner vacuum slangen til vacuumdåsen.

Nå men jeg har da lært lidt idag:)

Wisp


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team