Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 14:04

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Når du nu siger at toppen passer lige over, så passer altså alle kanalerne i toppen og motorblok sammen oder was.

Også lige et sidste sp. hva med udstødnings manifolden passer den også over, eller skal man til og have en anden ????

Og hvis nu diverse følere passer over, og toppen passer over, så kan jeg vel bruge den tænding der sidder på toppen, når jeg nu har det komplette ledningsnet, med så burde det vel også køre på denne motor uden de største problemer ikk.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Vendsyssel
Altså på den E18NV motor jeg fik i min var der da en styreboks til den elektroniske karburator eller monopoint, eller hvad du nu vil kalde det. Den skulle gerne sidde inde bag fodpanelet i højre side (under handskerummet, lige foran døren) Motoren blev lagt i en 85'er 1,6S (SH) så det var faktisk en større opgave, end da vi senere byggede den om til multipointindspr. da meget af ledningsnettet ikke passede sammen.
Nu var det helt tilbage i 1997 eller 98 den blev lavet om, så det lidt svært at huske det hele. Men jeg mener, at da vi først forsøgte at montere sprøjtet fra C18SEH'en vurderede vi at kanalerne var for forskudte til at ville kunne fungere. Så blev der indkøbt et topstykke fra en C18SEH ascona C, hvilket passede lige over på E18NV blokken (selve indsprøjtningen med ledningsnet og boks havde siddet på en Kadett D GTE, så det var lidt af bastard-motor).
Ang. udstødningsmanifold så mener jeg at det var samtidig med denne ombygning, at jeg fik bananmanifold og komplet 2" udst. på, så jeg kan ikke helt huske om E18NV'en og C18SEH'en passer udst. manifold sammen. Men skulle det nu ikke være tilfældet, så er det nok heller ikke det største problem at finde en manifold til C18SEH motoren og få det bikset sammen.

http://www.youtube.com/watch?v=Ncq9stPGb2E

Titel:
Senior Medlem

Og ang. tænding så mener jeg bestemt at du er nødt til at bruge det komplette anlæg fra din Omega.
Som jeg husker det, så forsøgte vi først at bruge tændspole og fordeler fra 18NV motoren, men måtte indse at det ikke kunne fungere da der manglede signal fra styreboksen. Så jeg måtte ud og investere i et tændingssystem fra en 18SEH motor, hvorefter det hele kom til at spille.

Titel:
Nu er min også en 85, originalt født med en 13s motor i.

Men hvis jeg nu flytter hele toppen med tilhørende komplet ledningsnet over, sammen med tændspole og og det hele, så behøver jeg vel ikke den styreboks som eventuelt hører til E18Nv monopoint sprøjtet til noget, den er vel lige til at pille af og smide af h. til ikk.

Og noget helt andet, da jeg pillede ledningsnettet af, da skilte jeg selv motor ledningsnettet fra selve resten af nettet der kører ind i bilen, det blev skilt af ved et stor gult stik, der er ikke sådan et stik på kadettet, er det nødvendigt, at slå det til, og i så fald, hvordan og hvor skal det slåes til igen, og hvad er det der går i det stik.

Titel:
Ups, det var altså mig der skrev foroven :-)

Det store gule stik jeg snakker om, det er det som man tvister for at skille det af, jeg tænker det er der, hvor diverse signaler om motor temp, olie tryk mm, går ind igennem, men er det generalt ikk lige godt(ja ved godt det nok var bedst men alligevel),de ledninger kan man vel trække andre steder ikk???

Titel:
Senior Medlem

Nej, styreboksen til E18NV motoren skal du ikke bruge til noget længere. Der kan du passende placere styreboksen som du tager med fra omega'en..
Hvad angår det øvrige ledningsnet, så skal du nok have fat i en der er lidt klogere på sådan noget end mig (evt "Slavteren")... Jeg er ikke mekaniker, men havde en kammerat til at hjælpe med ombygningen i sin tid. Jeg har snakket med ham, men han har haft for mange "projekter" siden dengang, til at han kan huske så mange detaljer om det.
Men jeg håber at du får det til at fungere, for den bliver da lidt friskere med multipoint på...

Titel:
Okay, lyder fint, altså det med styreboksen.

Men jeg vil da gå ud fra, at når jeg har det komplette ledninsnet til motoren, så behøver jeg ikke at montere noget der går ind i kabinen , for at få det til at køre, men noget andet er så det sikkert kunne være rart, alt andet lige.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
jeg er ikke lige så meget inde i omegaen, men de fleste opeler er ledningsnettet lavet så det kan deles op. en af mine venner er ved at bygge en 6cyl i en vauxhall ( en ascona/ manta b bastard) og der er det også lige til... ledningsnet på, plus, stel og tænding til og det kører... men ellers kan du jo se om du kan opdrive et ledningsnet fra en kadett gte hvis det er en d model du har, eller fra en gsi 1,8 hvis det er en e model du har. det skulle såmænd ikke undre mig hvis du kunne bruge ledningsnettet fra en 2,0 130hk...
ellers gør det at du tager nogle detaljerede billeder, det er nemmere at tage stilling til noget mand kan se. hvor i landet er du fra?

www.slavteren.tk

Titel:
Okay, det med billederne kan jeg se på imorgen, men hvis du mener det med at det akn deles op, så er det jo 10-4,

for det stik jeg snakker om, er sådan set et der deler ledningsnettet, fra selve motor net, og kabine net.

PÅ selve det ledningsnet jeg har pillet af, var der nemlig en ledning der kørte direkte på plus, og derved for boksen jo +, og stel for den jo fra resten der er monteret på motoren ikk.

Så det burde da være lige til.

Men smider lige et par billeder imorgen.

Titel:
Det med billederne, må lige vente til imorgen, da jeg først er kommet hjem efter klokken 22.00

håber du vil se på dem i morgen når jeg for taget dem

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time