Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 13:56

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Hej

Jeg har fået et komplet indsprøjtnings anlæg fra en Omega 18SEH motor, som jeg på tænker mig at sætte over på min E18NV motor.

Jeg har fået hele bilen hvorpå dette anlæg sidder, så jeg har alt der skal bruges der til.

Men er det muligt at få det til at passe på min E18NV motor, eller hva ???

Det er selve manifolden mm,. jeg tænker på, resten altså det med benzin pumpen. mm skal jeg nok finde ud af, men det er nu surt, hvis jeg skiller det af, men det så ikke passer overens.

Så folkens, kan i hjælpe mig.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
er det ikke en c18? kan nemlig ikke huske nogen e18... hvad bil kommer den fra, og hvad fødesystem sidder der på den? jeg mener at c18seh kører med krumtapføler monteret i blokken, så hvis din gamle motor ikke har det, så ser det sort ud... ellers skal du huske at få ALLE følerne med, ved nemlig fra erfaring at det ikke automatisk er det samme på c20 maskinerne.
manifoldene burde passe over med det klausul at det ville være rart at vide hvad bil vi snakker om...

www.slavteren.tk

Titel:
Selve motoren kommer fra en Ascona/Omega, men ligget nu en en kadett.

Det føde system der er på bilen nu er en monopoint indsprøjtning/kaburator.

Det med en krumtaps føler tror jeg faktisk der er, for der sidder et stik, med ledning på, der går der ned, dog er der ikke monteret noget på´selve stikket, men det liger et af de føler stik, der sidder på omegaen nu.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

jamen så burde det være lige til, men du skal som sagt huske at udskifte positions-føleren med den fra seh maskinen. kommer lige i tvivl om tændingen er det samme, men det er meget nemt at se. kan nemlig ikke huske om seh maskinen kører med tænding i boksen eller om den har normal strømfordeler. ved c20seh og c20ne kører med tænding fra boksen. men du burde kunne køre med den alm strømfordeler hvis der er forskel, men jeg ved dog ikke om boksen vil melde fejl...

www.slavteren.tk

Titel:
Unskyld det måske dumme spørgsmål, men hvorfor er det jeg skal skifte krumtaps føleren, når der nu sidder en på min motor ???

Og er krumtaps føleren, den eneste føler, der sidder på en 18SEH motor, eller er der også andre følere jeg skal have med og få monteret på min e18nv, før det kommer til at virke.

Jeg tror og mener at der på 18SEH motoren er en almindelig strømfordeler, med der til hørende tændspole mm. så burde det ikke være lige gyldigt om jeg flyttede det over, og i så fald jeg ville flyte et over, passer det så på e18nv motoren ???

Når og hvis jeg for dette monteret, skal det så køres ind på rulle felt, eller kører boksen sig selv ind, også burde det bare rulle der ud af ???

Titel:
lige lidt mere.

Jeg skal vel montere elektronisk benzin pumpe med der til hørende et skide benzin relæ ikk, for indsprøjtningen kan ikke køre med den manuelle der sidder på selve motoren nu eller kan den. ????

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Vendsyssel
Du skal have topstykket med fra C18SEH motoren da indsugningsmanifolden ikke passer direkte over på E18NV motoren. Den passer godtnok på boltene, men kanalerne sidder en smule forskudt. Og dermed skal også tændspole og strømfordeler med fra C18SEH motoren. Tændingen på E18NV motoren bliver styret af boksen, så det vil naturligvis ikke fungere når du monterer indsprøjtning med tilhørende styreboks fra C18SEH motoren. Har selv (med hjælp fra en kammerat) foretaget den operation engang. Jeg mener nu ikke vi skiftede krumtapsføler, men jeg er ikke 100% sikker dog..
Og jo, du skal have den elektriske fødepumpe med ellers duer det ikke..

Jeg mener at E18NV motoren er opgivet til 84 hk og bilerne de sad i hed 1,8S. Min motor kom fra en tysk Kadett E jeg købte til reservedele og jeg mener ikke der solgt nogen biler i DK fra ny med den motor...

http://www.youtube.com/watch?v=Ncq9stPGb2E

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

grunden til at skifte følerne er en lille erfaring jeg har haft med en c20ne. vi fik en hugger motor, og den ville overhovedet ikke gå ordenligt. til sidst fandt vi ud af at der var 2 forskellige numre på positionsfølerne og tps'erne. da vi skiftede byttede dem om gik den som en mis, og en halv dag med hjertebanken var spildt...

www.slavteren.tk

Titel:
heyyy

Hva mener du med at tændingen bliver styret af boksen på en E18NV motor, der er da ingen ECU på denne motor, da det jo er kaburator motor, eller monopoint.

Passer toppen direkte over fra 18SEH over på E18NV motoren.

Hva skal jeg så gøre med tændingen, skal jeg bruge det komplette anlæg fra omegaen ???

Er indsugning kanalerne så meget forskudt på 18seh og E18NV at det slet ikke kan lade sig gøre ???

Og kan det lade sig gøre, skal jeg så også have tændingen med over ???

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

jeg er ikke speciel ekspert i lige 1800 motoren, men med hensyn til kanalerne, så VED jeg at en af mine venner for et par år siden brugte en 2,0 manifold på en 1,8 manta. det burde ikke passe sammen, men hullerne var da ikke mere skæve end at den med en knast og 2 40mm doppelte karburatorer kunne trække bukser ned om enklerne påm en gammel brabus mercedes...

www.slavteren.tk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time