AV skrev:
Min kone har en.
Der er ikke meget bundtræk i bilen. Den skal have lidt
omdrejninger for at ville noget. Til gengæld er der virkeligt
ryk i den af en 1,6 - den kører fremragende op til den
hastighed hvor politiet klipper kørekortet.
Så er der lidt engelsk luxus over den. Det er ikke en
Jaguar, men så tæt som man nu kan komme det på
et lille budget.
Delene bortset fra motoren er så vidt jeg ved fra Honda
og derfor af glimrende kvalitet.
Motorens karakteristika har jeg beskrevet. Top pakningen kan gå.
Reserve delene er lidt dyrere end gennemsnittet for biler i den klasse.
Min kone fik bilen med nogle forfærdelige Dunlop dæk. De nuværende
Continental sommer døk og Goodyear vinterdæk er meget bedre.
Det hedder ikke toppakningnen kan gå.
Men toppakningen bliver sten sikkert utæt.
Sideløbende med at ventildæksel pakning bliver utæt, og indsugningsmanifold pakning bliver utæt.
Disse tre pakninger er nemme at skifte.
Et godt råd er at have små 20.000 kr på kontoen hvis man ikke kan lave det selv, til uforudsete udgifter.
Udover dette brænder motorstyringen af med foruroligende frekvens.
Og de har en appetit på fordelerdæksel rotor, og tændspole.
Ellers en kvik lille bil til få penge, men udgifterne kan være store.
Vær opmærksom på rust ved bagklaps hængsler.
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html