HenrikGM skrev:
Jakob Hansen skrev:
[Til absolut nød, kan man godt svejse det med et alm. CO2 værk der er skruet godt op i ampere.
Men måden man normalt reparerer det på er ved at elektrodesvejse det med en elektrode der indeholder støbejern.
Jeg vil tro at de fleste smedefirmaer/værksteder vil kunne klare det for dig.
Nu skrev manden at det skulle svejses "så det holder".....
Alle kan sgu svejse _på_ støbejern, men hvis det også bagefter skal bruges til noget, måske endda holde, og på noget så ekstremt som turbomanifolde, well, så er det IHVERTFALD IKKE de fleste smede/værksteder der kan håndtere det problem.
Og en CO2 svejser er da fuldstændigt udelukket på langt langt de fleste manifolds.(der findes undtagelser)
Tips: hvis man skruer en CO2 svejser "godt op i strøm" så har man lige forøget chancen for massiv revnedannelse med et god stor faktor.
Og pil så lige turboen af først. Klamphuggere har slået en del gode turboladere ihjel ved at klatsvejse på en manifold. Og det er ret beset lidt synd. Har feks set en fin, næsten ny kuglelejeturbo med en turbine uden vinger
Smart.....
Det jeg skrev er baseret på egne erfaringer. Om manden så vil/kan bruge det til nogen, er jo så op til ham.
Jeg vil dog godt give dig ret i at, hvis det drejer sig om et turbomanifold som genatgne gange skal piskes op så den bliver rødglødende, ja så er det ikke landbrugssmeden fra 7. kartoffelrække der skal svejse det.
Så skal man have fat i en der kender til sådanne manfold.
Ang. brug af CO2 svejeværk, så var det nok mere ment på alm. støberjernes manifold til sugemotorer.