turbo + weber...

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
tobias

turbo + weber...

#1 Indlæg af tobias »

hej, i Vmax 58 er der en repotage af en bmw 1602 der erblev kraftigt modificeret..-mit spørgsmål går på; hvordan virker det når man monterer karburatoren foran indsugningen..?? bliver der ikke lidt tøven? starter den senere end normalt? og hvad er det overhovedet en fordel at lave det på den måde??

mvh tobias
Gæst

Re: turbo + weber...

#2 Indlæg af Gæst »

tobias skrev:hej, i Vmax 58 er der en repotage af en bmw 1602 der erblev kraftigt modificeret..-mit spørgsmål går på; hvordan virker det når man monterer karburatoren foran indsugningen..?? bliver der ikke lidt tøven? starter den senere end normalt? og hvad er det overhovedet en fordel at lave det på den måde??

mvh tobias


-det skal lige siges at karburatoren sidder foran indsugningen på TURBOEN....lille nyttig detalje...
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#3 Indlæg af grydesvamp »

overvejede også selv den løsning dengang jeg lavede lada'en første gang med turbo. men sprang hurtigt over til en kaburator fra en større model samt tryk på denne... det fungererede ret så godt bortset fra når man tråte på klampen og luften skulle fordele sig i spjeldene bilen gav et kost ryk og føj derefter afsted som en raket. men tilbage til dit spørgsmål ang karb før turbo. der vil formentelig blive nogle problemer med start ja da benzinen får en lang vej til motoren samt det at din turbo nok ikke er så glad for benzin (men der er hvis et trick der) du mister mange heste ved denne montering da benzin og luft bliver varmet endnu mere op.. men det er en lang forklaring og jeg kan høre min seng kalder på mig men hvis du stadig har interesse kan du da slå på tråden så skal jeg se om jeg kan forklare dig lidt mere om det hele.. mvh rasmus
tlf: 25 36 87 43 du kan ringe hele dagen...
Fri bane fuld hane! :-)
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#4 Indlæg af Slavteren »

så vidt jeg husker kan du ikke bruge intercooler på den opsætning, da benzinen vil fotættes i den og sætte sig på indersiden.
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
xillur
Senior Medlem
Indlæg: 284
Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
Geografisk sted: Nordsjælland
Kontakt:

#5 Indlæg af xillur »

Det er rigtigt at det var et issue med benzin igennem turboen dengang.
Det blev dog løst med at man havde specielle "benzin turboer" hvor lejerne var pakket, så benzinen ikke trængte ind og fortyndede olien, så at sige. Derfor havde man dengang en ret skarp opdelingen imellem benzin og diesel turboer...
E61 525I 2004 Hverdagsbil
E10 2002 1973 Tracktoy
jesperkj

#6 Indlæg af jesperkj »

er der ikke noget med at man til dellorto karburatore kan får pakningssæt beregnet til turbotryk ? for så er det vejen frem
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#7 Indlæg af grydesvamp »

nej men du kan få D/O karber der er lavet til tryk.
Fri bane fuld hane! :-)
tobias

#8 Indlæg af tobias »

grydesvamp skrev:nej men du kan få D/O karber der er lavet til tryk.


hvad er d/o karburatorer?? kunne godt bruge en til mit projekt..

mvh tobias
Besvar