Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 17:16

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Hey

nogen som der ved hvor man kan købe nogen kit til sådan en bil?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Hvilket kit snakker vi om, motor eller udseende?
Ikke at jeg ved lige hvor du kan få nogen af delene, men stadigvæk :)
Daniel.

Titel:
Medlem

Saab-Daniel skrev:
Daniel.

Motor jeg tænker på noget fra http://www.bb-automobiltechnik.de/ men synes de er lidt dyre :o

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Vejle
Brochen skrev:
Saab-Daniel skrev:
Daniel.

Motor jeg tænker på noget fra http://www.bb-automobiltechnik.de/ men synes de er lidt dyre :o

Med mindre du sammenligner med de priser du evt. selv kan lave det til, så er det ikke specielt dyrt. 998 euro for at få ca 100hk ud af en 1.4 er ikke meget. Har selv lige brugt omkring 8k på at hente et sted mellem 5 og 10 på min egen vogn. Dyrt men kun fordi jeg ikke selv kan. Man betaler jo andre til for at lave det.

Titel:
Senior Medlem

Hej!

Hvad med noget palm kompressor væsen, han laver til polo, så kan han vel også lave til en Lupo.
alternativt kan man selv gå i gang, har en kammi som har sådan en Lupo med samme motor, turbo, mf2, en møghund af en ladeluftkøler, stærkere kobling og så alt det løse naturligvis, vil skyde på at den laver omkring 125-130 hk og det flytter altså den lille spand temmelig hurtigt, altid sjovt at se folk i ansigtet når de for sent finder ud af at det ikke er en diesel, men det er heller ikke en billig løsning og så tilmed enhver synsmands, med hang til lidt S/M, ultimative lækkerbisken, men sjovt, det er det.
Men ellers er det da en god ide at ombygge den til en 100hk

svan

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Den gode gamle regel om at 1 heste koster omkring 1.000 kroner at hente, hvis den skal holde og være konstrueret ordentligt, holder stadig hvis arbejdet skal laves med moms.

Jeg laver 130 heste og 202 nm på en motor der ligner i heste antal originalt (80) og det har kostet 820 kroner pr. styk at opnå

- med 6 trins gearkasse og forstærket kobling, smede stempler og totalrenoveret motor med alt hvad der dertil hører, er det ret sjovt.. ;)

Titel:
Senior Medlem

svan skrev:
Hej!

Hvad med noget palm kompressor væsen, han laver til polo, så kan han vel også lave til en Lupo.
alternativt kan man selv gå i gang, har en kammi som har sådan en Lupo med samme motor, turbo, mf2, en møghund af en ladeluftkøler, stærkere kobling og så alt det løse naturligvis, vil skyde på at den laver omkring 125-130 hk og det flytter altså den lille spand temmelig hurtigt, altid sjovt at se folk i ansigtet når de for sent finder ud af at det ikke er en diesel, men det er heller ikke en billig løsning og så tilmed enhver synsmands, med hang til lidt S/M, ultimative lækkerbisken, men sjovt, det er det.
Men ellers er det da en god ide at ombygge den til en 100hk

svan

Uden turboen er sandsynligheden for at få den igennem syn væsentlig større. Hvis ændringen ikke er synlig går den lettere igennem. Vil dog slå fast at jeg ikke selv har prøvet at køre en modificeret bil til syn. jeg har næsten to år til da...

Titel:
Senior Medlem

Fuldstændig enig, det er også derfor at jeg medgiver at ombygning til en 101hk er en god ide.
Meeeeenn det flytter jo ikke på samme måde

svan

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Roskilde
Dagooz skrev:
Med mindre du sammenligner med de priser du evt. selv kan lave det til, så er det ikke specielt dyrt. 998 euro for at få ca 100hk ud af en 1.4 er ikke meget.

Tager jeg helt fejl, eller koster det små 2000 europapenge at få bygget en 75 hestes Lupo om til en 100 hestes?

For 998 euro kan man få 90 heste på en original 75 hestes eller 107 heste på en 100 hestes.

Nu er jeg ikke specielt god til tysk, men det ser ud til at forskellen mellem kittet til 998 og det til 1998 er at bilen får andre knaster med det store kit. Det giver så lidt ekstra heste og noget mere moment, men prisen er trods alt også det dobbelte.

Med de ambitioner Brochen tidligere har haft tror jeg dog at han bør vælge at kigge nærmere på deres Lupo RS-løsning :wink:

Smoke tires
Not drugs

Titel:
Senior Medlem

Ikke 107 på en 100 hestes men 140 på en 100 hestes. Tror lige du kom til at kigge på kw i steddet. Hvis det er en 75 hestes ville jeg hvis pengepungen ikke er så stor snuppe ombygningen til 90hestes. Men er pungen lidt større så ville jeg snuppe det lidt større kit. Er sgu lidt sjovt med de skarpe knaster!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time