Wideband O2 sensor fra standard bil?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

Wideband O2 sensor fra standard bil?

#1 Indlæg af John Sahl »

Hvilke biler er det der kører med Wideband O2 sensor som standard og er det noget der kan bruges til at måle ordentligt med?

.
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
K-FINN
Mester Medlem

#2 Indlæg af K-FINN »

Toyota 1,8 leanburn.
MVH Finn
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
HenrikGM
Moderator
Kontakt:

Re: Wideband O2 sensor fra standard bil?

#3 Indlæg af HenrikGM »

John Sahl skrev:Hvilke biler er det der kører med Wideband O2 sensor som standard og er det noget der kan bruges til at måle ordentligt med?

.

Sidste generation golf har den også.

Men sensoren alene er lidt tyndt. Du mangler stadigt controlleren....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
RollaGTi
Medlem
Geografisk sted: Fyn, Svendborg
Kontakt:

#4 Indlæg af RollaGTi »

Skoda Fabia 1,4 Mpi har dem også.. Og Octavia 102hk fra 2000
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

#5 Indlæg af John Sahl »

HenrikGM skrev:Men sensoren alene er lidt tyndt. Du mangler stadigt controlleren....

Der er en fyr på usenet i news:dk.fritid.bil som mener at kunne bygge skidtet selv, så jeg forsøger bare at finde lidt info som hjælp til ham.

.
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
Brugeravatar
JBO
Mester Medlem
Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
Kontakt:

#6 Indlæg af JBO »

Du kan købe en ny bredbåndssonde her fra www.wbo2.com til 89 australske $. Den hedder Lsu 4. Det blir omkring 550 dkr med alt, told moms og fragt. Der betales med visakort.

Man kan også købe færdige bredbåndsstystemer.
Jonas Olsen

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...
HenrikGM
Moderator
Kontakt:

#7 Indlæg af HenrikGM »

John Sahl skrev:
HenrikGM skrev:Men sensoren alene er lidt tyndt. Du mangler stadigt controlleren....

Der er en fyr på usenet i news:dk.fritid.bil som mener at kunne bygge skidtet selv, så jeg forsøger bare at finde lidt info som hjælp til ham.

.

Selvf. kan han selv bygge skidtet. Jeg tvivler dog stærkt på at han vil kunne matche eksisterende systemers pris(OG kvalitet!), og her snakker vi både byggesæt og proff.systemer.

Mit eget LM-1 gav jeg ca. 4k for, og det er incl en masse tilbehør. Det har indtil nu været guld værd, og jeg ville ikke give afkald på ret mange at de muligheder det instrument har givet mig.

Det vil jo være muligt at lave en WB"udlæser" for _meget_ små penge, under 500dkr, men kalibreringsfunktionen,temperaturreguleringen,kompenseringen, og flere andre ting vil jo så mangle.

Og det at en sensor har varme indbygget gør åbenbart at folk tror den er temperaturreguleret og -kompenseret. Kæmpe misforståelse! Der skal reguleres aktivt hvis man skal nå denne egenskab.

Spørgsmålet er så hvilken præcision man vil have. LM-1eren er IMO bedre end 0,1AFR, og for omtalte 500dkr kan man nok nå noget der ligner "bedre end 0,7 AFR" eller deromkring(kvalificeret gæt). Det er stadigt langt bedre end en NB sensor, men stadigt en B-løsning.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar