plasering af dyser??? HVORDAN??

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#11 Indlæg af K-FINN »

Nu er der jo mange ting der spiller ind når du laver sådan noget.
Kan kun siger at den corolla kører meget fint, og normalt koster det omkring 50 kilo at laver 190 hk på denne motor ved N/A.
MVH Finn
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#12 Indlæg af Morten VJ »

Selvfølgelig er der mange ting der spiller ind.
Ellers vilde alle jo køre rundt med min 155 hk pr l. på en sugemotor med et linært moment forløb.
Og der vilde kun være en tuner i dk til alle bilmærker.
Men har han prøvet med 2 dyser, eller anden dyseplacering. og målt resultatet, kørt med en anden opsætning.
Kører meget godt er et begreb der er meget afhænigt af brugeren.


MVh

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#13 Indlæg af K-FINN »

Nu er det hele baseret på max hk,så der er kun 1 måde,og det er ude foran.Den tager omkring 9000 rpm.
MVH Finn
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
brunochristensen
Mester Medlem
Indlæg: 528
Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland

#14 Indlæg af brunochristensen »

Morten VJ skrev:Det kommer helt an på sprøjtebilledet af dine dyser.
Der kan gå fra en tynd stråle til en paraply formet.
Tynd så kan billed et eller 2 bruges.
paraply formet så kan et ikke bruges men kun 2.
Pas på med at montere dysen for langt fra røret, da luften kan bøje strålen.
Vinklingen.
Hvis dysen sidder tæt på topstykket, så sigt efter bagsiden af ventilen.
Hvis den sidder længere væk, så lav den så lille som mulig.
Igen givet af dysens sprøjtebillede, og de fysiske forhold uden for manifolden.

MVH

Morten



hey..

jeg er ikke en hærdet tuner som mange af jer..

hvordan finder man ud af dysens sprøjtebillede?

MVH Bruno
Golf 4 GTI
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#15 Indlæg af Morten VJ »

Det nemmeste er at tage dyserne op af manifolden. og lade dem sprøjte ned i nogle passende glas. tørn motoren med starteren og se på strålen fra dysen.
Hvis det ikke kan ladesig gøre, då må man jo selv lave en prøveopstilling.

Men pas på gnister og andet, da benzinen i denne form er særdeles let antendelig.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
brunochristensen
Mester Medlem
Indlæg: 528
Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland

#16 Indlæg af brunochristensen »

er der forskel på dyserne fra gti til gti? eller er det ens på alle sammen?

MVH Bruno
Golf 4 GTI
Besvar