Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Det kører fint med dyser ude foran.Også ved mellemgas.Morten har du noget erfaring med det?
MVH Finn
Nej jeg har ingen praktisk erfaring.
Kun det jeg har læst.
En engelsk tuner lavede et forsøg på felt, med 2 dyser pr cyl. en ved ventilen, og en for enden af tragten.
Han kunne variere punktet hvor på omdrejnings skalaen at de yderste dyser overtog.
Han fandt at på netop denne kombination, så mistede motoren effekt hvis de yderste dyser blev slået til under 5000 omd/min.
Motoren var en 250 hk Peogeot MI16.
Hvor de fandt 15 hk mere i topeffekt, ifht. dyserne der oprindeligt var placeret lige efter gasspjældet.
Kunden var yderst tilfreds og kunne rapportere om et væsentlig bedre bundtræk.
Her er et link til en producent af spjældhuse, der også understøtter min overbevisning.
http://www.jenvey.co.uk/
se under advice and FAQ.
Dette og mange andre inputs+ lidt sund fornuft, gør at jeg tør skrive om emnet.
Selvom jeg ikke har nogen praktisk erfaring med dyse placering.
Ps.
Havner man kan på ingen måde sammenligne de to systemer.
Da de er 2 meget forskellige motorer, og indsugnings systemer.
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html