Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 17:26

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 01 jul 2005, 20:10 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 jul 2003, 17:22
Indlæg: 210
Geografisk sted: Vestjylland
På min Volvo 240 turbo sidder der den originale Garrett T3 TB0313 og jeg har den vandkølede model, med alt for meget slør, til at ligge.
Spørgsmålet er om det vil gi noget hvis man tager kompressorhuset fra den vandkølede samt turbinehjulet, for jeg er i tvivl om det er det samme som den originale oliekølede.
Der står AiResearch G IL 3 på kompressorhuset og på typepladen:
C/N 5003630
P/N 465115-9001
S/N AFR0761W

På den originale står der GARRETT A/R 42

Er der nogen som ved om det er forskel på de to?

Mvh Morten

_________________
Billede


Volvo for life

-Volvo 855 T5 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=276354
-Volvo 240 turbo --Nu med B23ET--
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=34308
-Volvo PV 544 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=328848


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jul 2005, 20:39 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
De er stort set identiske, om du ligefremt kan krydse dem er jeg i tvivl om, da der måske er tale om en "volvo" turbo(en turbo volvo har fået garrett til at lave, og de har et par detajler der adskiller dem fra std garrett).

Der er dog næppe nogen gevinst i at krydse dem.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jul 2005, 22:41 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Som jeg har forstået det så kører alle volvo med en t3 turbo med samme kompressor hus, og hjul.
Tidlige turboer, og nogle at modeller kører med større turbine hus, men samme hjul.
Min har ent turbinehus der hedder ar 63., og et kompressorhus der hedder ar 42, som jeg husker det.
Jeg tror heller ikke at der er nogen forskel, Men udviklingen har ikke stået stille, så det kan være at selve udformningen er mere effektiv.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 jul 2005, 16:54 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 jul 2003, 17:22
Indlæg: 210
Geografisk sted: Vestjylland
Ok, i får tak.
Det var også kun hvis der var en lillebitte effektforøgelse at hente så var det jo forholdsvis nemt at skifte kompressorhuset frem for en anden som alligevel bare var lagervare.

I øvrigt Henrik...
Hvad er prisen på megasquirtboksen hvis man selv lodder det hele sammen? Kan det ikke passe det var omkring 4000 og så var det gjort?

Mvh Morten

_________________
Billede


Volvo for life

-Volvo 855 T5 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=276354
-Volvo 240 turbo --Nu med B23ET--
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=34308
-Volvo PV 544 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=328848


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 jul 2005, 18:38 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Morten Lunde skrev:
I øvrigt Henrik...
Hvad er prisen på megasquirtboksen hvis man selv lodder det hele sammen? Kan det ikke passe det var omkring 4000 og så var det gjort?

Mvh Morten


Til den pris, så er printet samlet,fuldmonteret i kasse,testet,incl flyback og en masse upgrades,der er ledningsnet(pigtail), og en lufttempsensor, plus softwaren er installeret på din pc og forproggrammeret. Kommer du med bilen når alt virker, så skal jeg gerne hjælpe dig med indkøringen.

Ergo, _næsten_ komplet plug-n-play. Du skal dog stadigt selv tilslutte ledningerne til dyser og sensorer, plus selv montere en egnet manifold ;-)

Vil kraftigt anbefale dig en krumpttapssensor.(merpris under ½tankfuld benz)

Kig ud forbi mig endag. Jeg kan se du har fået fikset bilen siden vi hilste sidst.....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jul 2005, 13:17 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 jul 2003, 17:22
Indlæg: 210
Geografisk sted: Vestjylland
Jamen det lyder jo ikke helt skidt overhovedet, hehe. og det blir aktuelt, men jeg skal på skole fra 9 aug. så enten skal jeg til at ha solgt noget af mit volvolager eller skal jeg til at lære at spare kraftigt, men uanset hvad, så skal du regne med at jeg nok skal være en køber til det, bare lige et spørgsmål om tid (penge?).
Jeg ved ikke om det er nødvendigt, men på et givent tidspunkt kunne det være rart med noget mere info om det, så kan jeg vel kontakte dig en dag og så kan vi jo lige mødes, Herning er jo ikke så pokkers langt fra Aulum så det går lige :D

Mvh Morten

_________________
Billede


Volvo for life

-Volvo 855 T5 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=276354
-Volvo 240 turbo --Nu med B23ET--
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=34308
-Volvo PV 544 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=328848


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jul 2005, 17:57 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Morten Lunde skrev:
Jamen det lyder jo ikke helt skidt overhovedet, hehe. og det blir aktuelt, men jeg skal på skole fra 9 aug. så enten skal jeg til at ha solgt noget af mit volvolager eller skal jeg til at lære at spare kraftigt, men uanset hvad, så skal du regne med at jeg nok skal være en køber til det, bare lige et spørgsmål om tid (penge?).
Jeg ved ikke om det er nødvendigt, men på et givent tidspunkt kunne det være rart med noget mere info om det, så kan jeg vel kontakte dig en dag og så kan vi jo lige mødes, Herning er jo ikke så pokkers langt fra Aulum så det går lige :D

Mvh Morten


Jeg er faktisk kommet ENDNU tættere på dig. Bopælen er nu v. Vildbjerg, så der er ikke mange km imellem længere....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jul 2005, 01:52 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 jul 2003, 17:22
Indlæg: 210
Geografisk sted: Vestjylland
Jamen det er jo herligt tæt på.
Jeg tænkte måske lidt på hvad du skal laves en lille times tid på lørdag?
Hvis du havde tid så kunne jeg godt tænke mig et lille møde med mig sammen med "Volvo-Dennis" herinde fra, vi ville gerne lige have summeret op på nogen ting ang. det Megasquirt.

Mvh Morten

_________________
Billede


Volvo for life

-Volvo 855 T5 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=276354
-Volvo 240 turbo --Nu med B23ET--
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=34308
-Volvo PV 544 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=328848


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jul 2005, 18:27 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Morten Lunde skrev:
Jamen det er jo herligt tæt på.
Jeg tænkte måske lidt på hvad du skal laves en lille times tid på lørdag?
Hvis du havde tid så kunne jeg godt tænke mig et lille møde med mig sammen med "Volvo-Dennis" herinde fra, vi ville gerne lige have summeret op på nogen ting ang. det Megasquirt.

Mvh Morten


Orkjo, men det var nu lidt sjovere med et par stykker mere. Lidt trælst kun at demonstrere det for to. Spørgsmålene er jo det samme hver gang.

Er der flere, så råb op. Det plejer at være helt hyggeligt spild af tid ;-)

Lad os bare lægge os fast på lørdag.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 71 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team