MS på Jensen Interceptor 7,2

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Shelby 500
Senior Medlem
Indlæg: 323
Tilmeldt: 18 feb 2004, 09:45
Geografisk sted: kbh

MS på Jensen Interceptor 7,2

#1 Indlæg af Shelby 500 »

tja - jeg har fået en seriøs forspørgsel på om det ka' lade sig gøre.....så hvad siger i...det er en V8 med en Holly "6-pack" -
Der ka' bruges $$$ - så det er noget med spjældhuse, manifold, og hvad der skal bruges, hvis det skal bruges.....:)


- så hvad gør man :?: og gør man det overhoved, hvad skal der til, er der andre bedre løsninger og kan det laves i DK - bilen står under sidste klargøring/samling fra maleren men ejer er ikke tilfreds med motor-gang/karakterstik....han er ikke på jagt efter flere HK...bare en bedre motorgang.....
RS-
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#2 Indlæg af mh »

hvad fejler den motor hvad vil han da have hvis han ikke er tilfreds (mener det er en buick V8 der ligger i)
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Brugeravatar
Shelby 500
Senior Medlem
Indlæg: 323
Tilmeldt: 18 feb 2004, 09:45
Geografisk sted: kbh

#3 Indlæg af Shelby 500 »

det er en chrysler V8 der ligger i....han syns bare den er for "rå" - dårlig/svingende tomgang....og ville godt ha muligheden for at kunne gi input til hvordan han vil ha' det...:)
RS-
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#4 Indlæg af HenrikGM »

skarpe knaster?
Ens kompfh.?

Spjældhuse på sådan en motor er meget racy, og væsentligt sværere at trimme ind end en konventionel manifold med plenum og enkeltspjæld.

Var det min bil ville jeg lave en manifold pr. side, ala 2x 4cylindre med hvert sit gasspjæld, snuppe vacuummet fra hvert plenumkammer med et t-stykke og køre speed-density på den.

Det kan da nemt laves i DK. Start med at skaffe 8 dyser,2 gasspjælde i en pæn størrelse, fuelrail, brændstofpumpe+regulator og byg manifolden. Det er vist den der bliver dyrest.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
jj

#5 Indlæg af jj »

Det er en 440 lige som en challenger/cuda diverse chrysler. Hvis det er en six pack så har den skarpere knast standard og 375-390 sae hk. Et alternativ vil være 3 stk 2 portede tbi fra en astro van da du ikke nævner den behøver flere hk. Så kan du beholde orignal udseende med mange justeringmuligheder. Som benzin pumpe kunne bruges en 1 bars fra et holley 4 port tbi. Der en der har bygget et dobbelt plenum indsug til hans challenger med procharger kompressor den yder 1300-1400 hk. Han sælger prochargerkit så måske kan han lave et indsug.
Søren C. Fischer
Indlæg: 11
Tilmeldt: 09 okt 2003, 17:07
Geografisk sted: Errindlev, Lolland
Kontakt:

#6 Indlæg af Søren C. Fischer »

Var det min bil ville jeg holde den 100% original.....! :twisted:
Søren C. Fischer
Fiat Seicento Sporting Abarth
Besvar