Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 13:09

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 21 jun 2005, 00:48 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2004, 20:35
Indlæg: 89
Hej hej

Jeg har en KKK K27 kugleleje turbo på min Toyota Corolla 1.6 GTi, og jeg syntes ikke rigtigt at den vil "hurtigt" nok igang. Jeg lader 1.5 bar på motoren lige nu men når den skal spinde op til det ladetryk kommer det meget langsomt, det er først ved godt 6000 omdr der er 1.5 bar. Og det virker slet ikke som om den trækker igennem. Der sidder standart knaster i lige nu. Jeg har så gået lidt med tankerne om og smide et par hks knaster i, men det lidt spild af penge hvis det ikke gi'r så meget. Den kører med 14 graders tænding over 150 kpa og 12 grader over 200 kpa. Der er lavet en rimlig god manifold til turboen og der sidder 2½" udstødning hele vejen igennem.
Kan det virkelig passe at den turbo er for stor til en 1.6 maskine ?

Her er lidt billeder af turbo og manifold
http://www.bilgalleri.dk/uploads_large/ ... 2018:29:27

http://www.bilgalleri.dk/uploads_large/ ... 2018:29:27

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=5905


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jun 2005, 01:09 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 25 jul 2004, 21:54
Indlæg: 286
Geografisk sted: Østsjælland
dit a/r forhold på dit turbinehus er sikkert for stort så den lader for sent

_________________
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jun 2005, 19:12 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
Har du tjekket at din waste gate er 100% ok og at udstødnings huset er ok så der ikke kommer noget den forkerte vej forbi turbinen.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jun 2005, 20:54 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2004, 20:35
Indlæg: 89
Den er 100% tæt.. Wastegaten er en sprit ny extern som lukker ud i det fri.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jun 2005, 23:06 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Hvem har sat din avanceringskurve?

Lyder umiddelbart af alt for sen tænding.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 jun 2005, 13:41 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2004, 20:35
Indlæg: 89
Det her er min tændingskurve...


Vedhæftede filer:
advTable1_200506251240.rar [575 bytes]
Downloadet 258 gange
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jun 2005, 23:32 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 06 jul 2003, 13:13
Indlæg: 255
Geografisk sted: København
en K27 turbo er RIMELIG i overkanten til din motor, med mindre at du kører med turboknaster og motorstyring! men jeg vil skyde på at du har JÆVNT meget topeffekt!! :twisted:

_________________
-- If it has wheels, I can race it --


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jun 2005, 23:57 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 19 okt 2004, 20:37
Indlæg: 110
Sidder sådan en K27 turbo OE på nogle biler?

På min Corolla 1,6 har jeg en standard turbo fra en Subaru Impreza WRX,og den laver 1bar ved 3300omdr i 4th gear og holder det til 8k.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jun 2005, 20:05 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2004, 20:35
Indlæg: 89
Der er ikke kommet nogen andre knaster i endnu, men har lige bestilt nogen idag. Den trækker osse jævn godt når den kommer ud i omdr. men har lidt svært ved og holde trykket oppe ved gearskift. Jeg ved ikke om den turbo sidder på nogen biler standart, da jeg bare bestilte en turbo ved westspeed som skulle kunne lave over 350 hk.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jun 2005, 23:15 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
din turbo er ret sikkert for stor for jeg mener ikke at en kkk27 er en kuglelejelader. og det er sådan en du skal ha fat i. eks en garret GT2871RS ville nok være et MEGET bedre valg for dig. jeg kører med en gt2860rs og den laver går i plus på manometeret ved ca 1600 omdr og så går det eller lystigt derudaf.
så på med sådanen eller 2871 de to er guds gave til folket!

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team