er der nogle her i DK der kan fikse et turbo topstykke til en volvo 240
toppen er en (531) de skal vide hvad de laver eller skal man over broen for at få det lavet..... hvad siger i
C.Beyer skrev:Hej gutter kunne godt bruge lidt hjælp.
er der nogle her i DK der kan fikse et turbo topstykke til en volvo 240 toppen er en (531) de skal vide hvad de laver eller skal man over broen for at få det lavet..... hvad siger i
Hilsen C.Beyer
Det kommer helt an på hvad du mener med at fikse.
Lam makrinbearbejdning, og fjernelse af div støbegrater, og andre fabriks missere. Det kan man sagtens få lavet i dk.
Hvis man er ude efter meget stor effekt.
Så er det over broen, og købe et topstykke med tilhørende knast, indsugning- udstødning osv.
Dyrt men godt, da man får hele pakken der bare spiller sammen.
Til alm. husmands trim under 350 hk er et bearbejdet topstykke ikke nødvendigt.
Volvo lavede 350 hk i 1986 med standart ventil størrelse. på en 2,1 l motor, og et sprøjt fra stenalderen.
Dog var toppen modeficeret, men det var begrænset af reglementet hvor beget man måtte grave i kanalerne.
Forbrændings kamrene var stærkt modeficerede, for at undgå tændingsbanken, grundet manglende motorstyring.
C.Beyer skrev:hmmm......hvem kan anbefales til den helt store tur når man køre over broen?????
men Morten mener du at man kan lokke +300hk ud af et std volvo topstykke med ventiler 44ind & 35ud (& måske lidt bearbejdet kanaler )
hilsen C.Beyer
Grottis deroppe er jo død, så mit næste bud på en yderst kompetent volvomand er Mike Aaro fra UNITEK.
+300 er nok lidt i overkanten, da udstødningssiden ikke nær flower så meget. Skyldes mest en usædvanlig dårlig udstødningsmanifold.
Gå et nummer op i udstødningsventil, og forsk i et bedre forbrændingskammer samt en omhyggelig portning af udstødssiden.
Indsugningen flower langt bedre end udstødningssiden.
Eller bed MikeAaro om at bygge en top til 300,400, eller hvad i nu skal ende med(få knasten med!).
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Der var en der skrev på en svensk Volvo side, som bor i Malmø området og som porter i sin fritid til en rimelig pris.
Dem der har fået lavet arbejde hos ham er meget tilfredse. Jeg kan da prøve at se om jeg kan finde en email på ham.
Unitek vil jeg tro bliver en halvdyr fornøjelse. Han kan sit kram, men det koster også derefter.
Patrick som jeg vil anbefale kommer en del hos Erland Cox og trimmer de Volvo topstykker der kommer ind der.
Det forum han skriver på er selvfølgelig nede nu, men jeg kigger lige om han ikke også skriver andre steder.