Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 14:02

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 65 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 02 jun 2005, 10:16 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
og endnu engang selvtak for en lang aften :lol:

+ veludført arbejde

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jun 2005, 10:56 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
så har bilen kørt sin første tur... det var rart men det fik en lidt for brat afslutning da den skød en olieslange til oliekøleren af... har 7 bars olietryk, så mon ikke det har lidt at gøre med problemet. får lavet en stålarmeret teflonslange med pressede fittings idag, så jeg kan nå at få kørt nogle kilometer...

venlig hilsen Lasse

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jun 2005, 11:24 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
7 bar... Det var da lidt vildt. Virker din regulerings ventil ikke eller har du bygget et andet olietryk system på?

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jun 2005, 11:28 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
oliepumpen er helt ny, men den olie jeg startede motoren op på er den billigste 15/40 jeg ku finde, for skifter filter og olie til en god 10/60 når jeg har kørt ca 500 km. og da 15/40 er ret tyk og den ikke rigtig nåede at blive varm så vil jeg mene at det nok bærer noget af skylden til det høje tryk. det burde helst være ca 5 bar når den rigtige olie kommer på og den så bliver driftsvarm...

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jun 2005, 11:31 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Nå ok... De 5 bar er max trykket ikke? Var med ude og køre med HenrikGM en dag. I følge hans instrument i bilen laver den ca 5 bar i tomgang :shock: :shock: :shock: . Det er VILDT!!!

Noget mineralsk billig olie skulle være det bedste at køre en motor til med. Altså bare de første 300 - 500km. Nøjagtig som du netop gør.

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jun 2005, 14:36 
så er det vel sådan noget man bruger i FORMEL 1? sådan en motor når bare sjældent at blive kørt til...


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jun 2005, 14:57 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
du vil altså mene at man IKKE kører en F1 motor hvor bare plejlstænger og stempler (brugt, og bare som souvenier) koster 250.000? det tror jeg ikke du skal satse dine spare penge på. dog kører de ikke 1000 km i bilen, men de kører motoren til i en prøvebænk. iøvrigt starter de motoren op ved at hælde varm olie på og inden har de varmet blokken op ved at cirkulere varmt vand gennem bloken. ved det ikke men er MEGET sikker på at den olie de bruger i de motorer er MEGET specielt, og ikke til at betale med almindelige menneske penge!

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jun 2005, 19:56 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 maj 2005, 10:08
Indlæg: 235
Hehe er sådan en motor som den her

http://www.redline.lt/articles/750hplancia.htm ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jun 2005, 22:59 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Yugo Turbo skrev:
du vil altså mene at man IKKE kører en F1 motor hvor bare plejlstænger og stempler (brugt, og bare som souvenier) koster 250.000? det tror jeg ikke du skal satse dine spare penge på. dog kører de ikke 1000 km i bilen, men de kører motoren til i en prøvebænk. iøvrigt starter de motoren op ved at hælde varm olie på og inden har de varmet blokken op ved at cirkulere varmt vand gennem bloken. ved det ikke men er MEGET sikker på at den olie de bruger i de motorer er MEGET specielt, og ikke til at betale med almindelige menneske penge!


Du skal ikke tage dig af Søren, Lasse!

Det der altid står neders i dine indløg "tryk på". Er det olien du mener??? (ku ik la vær :wink: )

Jeg har jo liger erfahret at du har købt en upgrade pumpe af en art og sadt på. Var der ikke noget data på den???

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jun 2005, 23:21 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Hmm, er der hydrauliske løftere i din motor, Lasse???
Det er ikke altid, at hydrauliske løftere er helt ligeglade med øget olietryk.

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 65 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team