Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 14:02

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 65 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
og endnu engang selvtak for en lang aften :lol:

+ veludført arbejde

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
så har bilen kørt sin første tur... det var rart men det fik en lidt for brat afslutning da den skød en olieslange til oliekøleren af... har 7 bars olietryk, så mon ikke det har lidt at gøre med problemet. får lavet en stålarmeret teflonslange med pressede fittings idag, så jeg kan nå at få kørt nogle kilometer...

venlig hilsen Lasse

Titel:
Mester Medlem

7 bar... Det var da lidt vildt. Virker din regulerings ventil ikke eller har du bygget et andet olietryk system på?

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Mester Medlem

oliepumpen er helt ny, men den olie jeg startede motoren op på er den billigste 15/40 jeg ku finde, for skifter filter og olie til en god 10/60 når jeg har kørt ca 500 km. og da 15/40 er ret tyk og den ikke rigtig nåede at blive varm så vil jeg mene at det nok bærer noget af skylden til det høje tryk. det burde helst være ca 5 bar når den rigtige olie kommer på og den så bliver driftsvarm...

Titel:
Mester Medlem

Nå ok... De 5 bar er max trykket ikke? Var med ude og køre med HenrikGM en dag. I følge hans instrument i bilen laver den ca 5 bar i tomgang :shock: :shock: :shock: . Det er VILDT!!!

Noget mineralsk billig olie skulle være det bedste at køre en motor til med. Altså bare de første 300 - 500km. Nøjagtig som du netop gør.

Titel:
så er det vel sådan noget man bruger i FORMEL 1? sådan en motor når bare sjældent at blive kørt til...

Titel:
Mester Medlem

du vil altså mene at man IKKE kører en F1 motor hvor bare plejlstænger og stempler (brugt, og bare som souvenier) koster 250.000? det tror jeg ikke du skal satse dine spare penge på. dog kører de ikke 1000 km i bilen, men de kører motoren til i en prøvebænk. iøvrigt starter de motoren op ved at hælde varm olie på og inden har de varmet blokken op ved at cirkulere varmt vand gennem bloken. ved det ikke men er MEGET sikker på at den olie de bruger i de motorer er MEGET specielt, og ikke til at betale med almindelige menneske penge!

Titel:
Medlem

Hehe er sådan en motor som den her

http://www.redline.lt/articles/750hplancia.htm ?

Titel:
Mester Medlem

Yugo Turbo skrev:
du vil altså mene at man IKKE kører en F1 motor hvor bare plejlstænger og stempler (brugt, og bare som souvenier) koster 250.000? det tror jeg ikke du skal satse dine spare penge på. dog kører de ikke 1000 km i bilen, men de kører motoren til i en prøvebænk. iøvrigt starter de motoren op ved at hælde varm olie på og inden har de varmet blokken op ved at cirkulere varmt vand gennem bloken. ved det ikke men er MEGET sikker på at den olie de bruger i de motorer er MEGET specielt, og ikke til at betale med almindelige menneske penge!

Du skal ikke tage dig af Søren, Lasse!

Det der altid står neders i dine indløg "tryk på". Er det olien du mener??? (ku ik la vær :wink: )

Jeg har jo liger erfahret at du har købt en upgrade pumpe af en art og sadt på. Var der ikke noget data på den???

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Hmm, er der hydrauliske løftere i din motor, Lasse???
Det er ikke altid, at hydrauliske løftere er helt ligeglade med øget olietryk.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 65 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time