Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 15:14

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hvor finder man en lille kugleleje turbo? En GT25 er for stor.... Det skal faktisk være en Garrett T2'er, men med kuglelejer. Der er heller ikke både vand og olie køling på en T2'er og det skal der også være.

Nogen der har en 1,4 liters 8V motor eller mindre med en GT25? I så fald er jeg meget interesseret i at høre hvor tidligt den laver maks. tryk.

Min er nemlig en 1,4 8V og jeg skal finde en turbo hvor jeg kan have maks. tryk ved omkring 2300-2500 omdr.

I øjeblikket kører jeg med en alm. T25'er og der er maks. tryk ved 3600-3700 omdr. og det er for sent. Kender en der kører med en GT25 på en tilsvarende motor, og den laver ikke tryk hurtigere.

Da jeg har en kammerat som har en 1,2 16V motor med en T2'er ved jeg at den laver tryk meget hurtigt. Mener det er ved en 2000-2200 omdr. at der er maks. tryk allerede, så derfor ville en turbo i denne størrelse være perfekt hvis der bare er kuglelejer i den og både vand og olie tilslutning. Og så skal den helst være med T25-flange også.... Ret besværligt hva??!! Håber at nogen kan hjælpe...

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
jeg kørte med en t2 AR 48 på en 1500 lada motor og den kunne lade omkring 2000 omd men har ikke lige set nogle t2'ere med vand men er lige med på en kikker da jeg også selv leder efter en med vand.. og evt lejer..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Brønshøj/Husum
jep det er min slæde der laver sit maksimale tryk, dog moderat samme, ved 2.260 omdr - 0,35 bar. I praksis er det sjældent jeg ligger lavere end disse omdr, så mit ladetryk jager op på max. på så kort tid at jeg ikke rigtigt kan mærke nogen ketchupeffekt som jeg kender det fra de Uno Turbo'er jeg har haft..

Den er som I selv er inde på ikke med vand - udelukkende olie.

Vh. Anders - 1242 16v under tryk.. (T2 med kan-ikke-huske AR værdier)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

grydesvamp skrev:
jeg kørte med en t2 AR 48 på en 1500 lada motor og den kunne lade omkring 2000 omd men har ikke lige set nogle t2'ere med vand men er lige med på en kikker da jeg også selv leder efter en med vand.. og evt lejer..

Okay men ladede den maks. tryk ved 2000? Er du sikker på den A/R værdi? Lyder som et stort trim af en T2'er. Min T25 har også A/R 48...

Titel:
Nu ved jeg ikke hvor lille den må være, men der findes en IHI RHB et eller andet turbo til en Daihatsu Charade GTti (1.0). Den findes både med vand og olie køling.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
ja når de laver leje turbo'er til sådan en lille motor må ihi da også lave et nummer større..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time