Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 18:44

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 11 maj 2005, 22:10 
Offline

Tilmeldt: 20 okt 2004, 10:38
Indlæg: 6
Man kommer kørende stille og roligt og bilen køre som en drøm.
Man trykker lige speederen i bund for at gasse op, det går som det plejer, men pludselig laver bilen et lille hump og bilen lyder som om den bliver kvælt. Man slipper gas en del og bilen køre underligt og humper total.

Man køre ind til siden og lader den gå i tomgang, og motoren render op og ned i omdrj. som om tændingen er helt forkert, og den ryger hele tiden under 500 omdrejninger og går til sidst ud.

Bilen kan igen startes, men motoren humper ekstremt i motorgangen.

Hvad kan der være gået galt ved bilen..????

Vi snakker om en Galant 1.8i


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 maj 2005, 22:17 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Lyder som benzin problem...

Jeg havde checket benzin tryk i første omgang... Kan slangen til tryk regulatoren været faldet af?

Er der en motorlampe der lyser. Hvor gammel er bilen- Er der et diagnose stik i den?

V/h Christian

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 maj 2005, 23:36 
Offline

Tilmeldt: 20 okt 2004, 10:38
Indlæg: 6
Bilen er fra 91, og jeg aner intet om der er diagnose stik i eller ej.
Og om tryk regulatoren er faldet af..?? Ved jeg hellere ikke. Ved hvad det er, men ikke rigtigt hvor den sidder, eller ser ud :S

_________________
Don´t drive the car, be the car...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 maj 2005, 14:09 
Offline

Tilmeldt: 20 okt 2004, 10:38
Indlæg: 6
Ok.
Det er tandremen der hoppede over et par steder.
Har købt en ny inden det bare ender med at den springer og laver mere skade. Men nogen der aner noget om hvordan de tandhjul skal stå for at tændningen er rigtig..???

_________________
Don´t drive the car, be the car...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 maj 2005, 22:36 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 639
Geografisk sted: Østjylland
The_Galant_Dude skrev:
Ok.
Det er tandremen der hoppede over et par steder.
Har købt en ny inden det bare ender med at den springer og laver mere skade. Men nogen der aner noget om hvordan de tandhjul skal stå for at tændningen er rigtig..???


:shock:

Eller noget ?


/Nolan


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 maj 2005, 10:55 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2004, 23:37
Indlæg: 450
Geografisk sted: Vejle
Jeg ville da stærkt anbefale at du ikke kører mere i den inden du får skfitet tandremmen... Har sgu før set en motor hvor stemplerne havde smadret op i ventilerne pga forkert indstilling. Worst case scenario så er motoren så godt som færdig når det sker.

_________________
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 maj 2005, 12:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
The_Galant_Dude skrev:
Det er tandremen der hoppede over et par steder.

Men nogen der aner noget om hvordan de tandhjul skal stå for at tændningen er rigtig..???


du ved den er hoppet men du ved ikke hvordan den skal stå :? :?

mig der har misforstået??

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 maj 2005, 12:31 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 639
Geografisk sted: Østjylland
Det var stort set det samme jeg mente - blev lidt chokeret over, at din største bekymring var tændingen. Sorry !

Jeg skal gerne sende dig billeder af en Ford Zetec, hvor stempler og ventiler har hilst på hinanden. Den motor er ikke mere :(

Så få den lige skiftet - NU !

Red:
Fandt lige det gamle indlæg - billederne kommer lige op, når jeg kommer hjem på pinden igen - ADVARSEL: det er stærk læsning....:

http://powerpage.gjelsoe.dk/viewtopic.php?t=5497&highlight=

/Nolan


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 maj 2005, 18:12 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 okt 2003, 15:37
Indlæg: 204
Geografisk sted: Roskilde
de billeder i det gamle inlæg kan jeg ikke få til at virke...

_________________
MVH Niels P.

FP-DE 1,8 16v

"I need your boots, your hat and your Unicycle!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 maj 2005, 19:39 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Gummispoiler skrev:
de billeder i det gamle indlæg kan jeg ikke få til at virke...

Det er du ikke den eneste der ikke kan :wink: .
Indlægget er næsten 2 år gammelt, og serveren har jo nok begrænset plads 8) .

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 59 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team