Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 15:02

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 16 apr 2005, 16:33 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 apr 2004, 21:24
Indlæg: 69
Geografisk sted: Horsens
Så fik jeg endelig monteret mit dyrt indkøbte VDO turbomanometer.

Er det normalt at det suser, når der er tryk i slangen, eller er min tilslutning utæt? Jeg turde ikke spænde slangen hårdere fast.

En anden ting.

Uret jeg har købt er med varcum. Jeg har så senere fundet ud af der ikke er varcum på en diesel bil. (Man må jo lære så længe man lever )

Uret ser sådan her ud:
Billede


Hvis der er nogen der har et ur liggende uden varcum, som vil bytte, ville det være fint. Det skal bare være et sort VDO ur.

Den lader med 1,1 bar.
Hvilken slange skal man montere bleedventilen på? Jeg regner med at skrue den op til 1,5 bar. Da jeg har fået at vide at den godt kan klare det med min ekstra store intercooler. Er det rigtigt?

_________________
Henrik Vind

Smid en stemme: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11130

www.stickers.dk - Klistermærker til din bil.
www.topboxen.dk - Salg og udlejning af tagboxe.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 apr 2005, 12:18 
hejsa døjede selv med samme problem (bmw324td)
hvis du sætter en benzin filter fra en knallert ... du ved de små universale. ind inden manometer ja så forsvinder susen
mvh simon b 8) 8)


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 09 maj 2005, 20:42 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 08 maj 2005, 22:21
Indlæg: 18
Nu kører jeg kun med 0,7 bar men jeg har ik problemer med nogen susen lyd... :) Jeg har gjort at der går en vaccum slange fra tryksiden på turboen og så over til diesel pumpen, der måler jeg mit ladetryk og det virker kanin... :D

Hygge


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 maj 2005, 21:23 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 apr 2004, 21:24
Indlæg: 69
Geografisk sted: Horsens
Jeg har fixet problemet.
Det var mig der ikke havde spændt slangen hårdt nok på uret. :oops:

_________________
Henrik Vind

Smid en stemme: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11130

www.stickers.dk - Klistermærker til din bil.
www.topboxen.dk - Salg og udlejning af tagboxe.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 maj 2005, 20:57 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 08 maj 2005, 22:21
Indlæg: 18
Hehe, det ka smutte... Den passer sgu os kun lige til, det gør den på min, så jeg har varmet lortet op og presset den over... ':D

Hygge


Top
 Profil  
 
 Titel: ... ur..
Indlæg: 11 maj 2005, 14:37 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 09 nov 2003, 23:04
Indlæg: 92
.... det har også noget at sige at du har købt det dårligste ur der findes på markedet..

_________________
- Christian Byriel [Peugeot 206HDii]


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: ... ur..
Indlæg: 11 maj 2005, 15:24 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
beamer skrev:
.... det har også noget at sige at du har købt det dårligste ur der findes på markedet..


:shock: :shock: :shock: :shock:

det er da en lodret løgn det er godt nok ikke væskefyldt men af alle ure der er på markedet (uden væske) er VDO klart et af de bedste UDEN TVIVL

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 maj 2005, 15:39 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 09 nov 2003, 23:04
Indlæg: 92
op's min bad, jeg havde lige set det som en CD Cardiac equiss som er ELENDIGT...

_________________
- Christian Byriel [Peugeot 206HDii]


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 maj 2005, 17:03 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 11 maj 2005, 16:53
Indlæg: 41
Nu står jeg selv og skal købe et turbo manometer, og var ikke selv klar over, at der var forskel på de ure, og har kigget på dem de har her på powerpage, og diverse andre steder, men hvad er det lige forskellen er?
Hvordan viser de andre. Plz. skær det ud i pap.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 maj 2005, 17:09 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 09 nov 2003, 23:04
Indlæg: 92
Forskellen er simpel: Præcision..

væskefyldte er de mest præcise, men er også pisse dyre...

de der Autogauge man kan købe til ca 300 kr er udemærkede til prisen... dog skal man slippe næsten 2000 kr for et rigtigt godt et..


de helt billige har desuden en tendens til at "prutte "lidt ved ladetryk.. dette kan man fjerne ved at sætte et benzinfilter ind som trykbeholder før uret.

_________________
- Christian Byriel [Peugeot 206HDii]


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 62 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team