Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 18:31

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 08 maj 2005, 01:13 
skal jeg til at træde dobbelt så hårdt på bremsen før sving ,når jeg gerne vil holde gassen i bund hvis jeg får turbo eller kompressor på ? det er jo i forvejen begrænset hvad wakum der er i indsugningen når spjældene står helt åbne på en alm sugemotor og der skal trykkes godt til på bremsen , og bliver det værre af fx at køre med +1bar ?? eller sætter man bare en envejs luftventil på slangen fra bremseforstærkeren ? eller det er måske standard ?

og hvad nu hvis man kører med antilag og tomgangen ligger på 2500 rpm ? så er der jo heller ikke wakum ved sluppet speeder ?? så har man da osse et mindre problem når man skal stoppe eller hvad ?

Mærkelige spørgsmål er en livsstil :)

GIB GAS


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 08 maj 2005, 02:24 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Ræserjørgen skrev:
eller det er måske standard ?


8) se du kan jo selv svaret 8)

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 maj 2005, 12:50 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 639
Geografisk sted: Østjylland
Forstærkeren er tilsluttet efter gasspjældet og der er ALTID vacuum på et eller andet tidspunkt. Hver gang du slipper speederen 'fylder' du forstærkeren så den er klar til at assistere bremserne.

Prøv at stoppe motoren og tryk så på bremsen - de første to-tre gange er der assistance fra forstærkeren selvom der ikke er vacuum tilstede.

Og, ja - der sidder jo en kontraventil.... Det er den lille sorte dims, der sidder inline på slangen.

Mvh
Nolan


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 maj 2005, 16:01 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Hvis du er bange for at miste vacumet til bremseforstærkeren grundet din lidt anderledes køre stil så prøv at se på en diselmotor, der er en separat vacumpumpe, og i mange tilfælde sidder den sammenbygget med generatoren.
Ellers drop forstærkeren, da den ikke er linær i sin funktion, byg bremsesystemet om og byg videre på dine benmuskler.
Rigtige racere kører uden forstærker :wink:

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 65 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team