Hej Folkens!
Jeg går og roder lidt med ideén om at lave min egen MAP fuel dims, til et tunings projekt af en Peugeot 405 1.9 GRi med en Eaton M45 Kompressor.
Jeg tænker på noget i retningen af 0.4 til 0.5 bar ladetryk.
Da en trykladet motor kræver mere benzin så er det jo nødvendigt at øge brændstofmængden proportionalt med ladetrykket (og måske lidt mere)
Jeg har først overvejet at lave det med en Rising Rate Benzin regulator, men jeg tror det bliver noget klamp... Derfor har jeg fået det skøre idé at lave min egen uC- løsning.. (micro controller)
Planen er at købe en ekstra MAP sensor der går op til 2.5 Bar, jeg har fundet en fra Motorola som hedder MPX4250AP som er kalibreret og temperatur kompenseret. Signalet fra denne MAP sensor skal så bruges til at styre mængde af ekstra Fuel som kræves ved trykladning...
Jeg vil bruge en Atmel uC, formentlig en ATtiny26 der vist har det hele til at lave det jeg har brug for. Planen er at lade den orignale motorstyring bestemme brændstof tilførslen indtil at der er over 1 atm tryk i manifolden. Når så der kommer boost på vil min microcontroller gå ind og forlænge pulserne til benzin dyssen (der er jo kun en dysse i monopiont), således at dyssen er åbne i længere tid... hvilket giver mere brændstof!
For ikke at det skal gå helt galt regner jeg med også at overvåge Lamdasonden således blandingen ikke bliver for mager, ved boost!
Er der nogen herinde fra der selv har bygget noget ligende ?
Et lille hurtigt "diagram" over mine planer kan ses her:
http://www.bachaudio.com/405kompressor/ ... _boost.bmp
Motorola MAP sensor datablad kan ses her:
http://www.bachaudio.com/405kompressor/MPX4250A.pdf
Her er såden kompressor jeg har købt i USA:
http://www.bachaudio.com/405kompressor/eaton1.jpg
Kommentarer modtages gerne !
