Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 14:48

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 19 sep 2003, 14:38 
Offline

Tilmeldt: 19 sep 2003, 14:25
Indlæg: 9
Geografisk sted: KBH
hejsa, jeg ved godt den har været oppe og vende et par gange men her kommer den igen.

jeg er igang med at montere kompressor på min golf 3 1.8 monopoint og mangler vejledningtil montering af benzintryksregulatoren.

Monterer jeg den istedet for den eksisterende samme sted (er det muligt) ?.
monterer jeg den på returslangen som en ekstra regulator ?
i så fald, hvordan forbinder jeg benzintryksslangerne (vil gerne ha skitse eller billeder fra nogen der har lavet dette før).

Andre ting jeg skal være opmærksom på ?

Jeg ved der sidder nogen derude der har lavet det her før :D så på forhånd tak.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 sep 2003, 16:58 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 68
Geografisk sted: Regstrup
du montere den på returslangen...

_________________
/Martin


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 sep 2003, 19:30 
Offline

Tilmeldt: 19 sep 2003, 14:25
Indlæg: 9
Geografisk sted: KBH
jeg tilslutter altså den nye benzintryksregulator på returløbet, men hvad mere ? Jeg kan ikke se hvordan benzintrykket kan være stigende ved ladetryk ved at tilslutte den manifoldet når benzinmængden stadig begrænses af den eksisterende benzintryksregulator der sidder som vist på ilustrationen.


Har jeg totalt misforstået noget eller hvad ?

Håber nogen kan hjælpe mig evt. med skitser eller billeder fra deres monopoint indsprøjtning.

på forhånd tak.


Vedhæftede filer:
Filkommentar: skitse
benzintryk.GIF
benzintryk.GIF [ 4.02 KiB | Vist 1171 gange ]
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 sep 2003, 20:16 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 jul 2003, 18:37
Indlæg: 168
Hej
Når du sætter den nye regulator på returløbet begrænser du den
mængde der kan returneres. Derved stiger trykket i fuelrailen
til et højere tryk end det din gamle regulator ville tillade.
Den nye regulator er vel progressiv og tilsluttet manifolden ?
Mvh
Claus A


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 maj 2005, 17:49 
Er det nødvendigt med en Progressiv regulator når man sætter den efter den eksisterende ??

Jeg ville jo ummidelbart mene at det skal være en 1:1 regulator, således at når ladetrykket stiger med f.eks 20 % så stiger benzintrykket tilsvarende med 20% ?

Eller er det helt forkert forstået ?

Mvh
Flemming Bach


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 01 maj 2005, 18:01 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
det er helt rigtig forstået, forudsat at din motorstyrring/benzinsystem forstår og har kapacitet til det der foregår. MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 maj 2005, 18:09 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 639
Geografisk sted: Østjylland
Jeg kan altså ikke forstå, hvorfor i vil beholde den eksisterende regulator ?
Den nye er vel en fuldt fungerende regulator, der sagtens kan gøre det selv?

/Nolan


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 maj 2005, 18:32 
Jeg har planer om at sætte trykladning (Eaton M45 Kompressor) på min Peugeot 405 1905ccm 8v med Fenix Single Point injection.

Indsprøjtnings systemet (Solex Fenix 1B) er "relativ" simpel, dvs der er Ingen luftmængdemåler i dette system! Der sidder MAP sensor og Lamda sonde, samt temperatur måler i Indsugningen og Gasspjælds potmeter.

Kompressoren skal sættes ind før spjældhus og benzin dyssen.
Jeg skal derfor have en BOSCH Compressor Bypass Valve "CBV" (dump valve), før gasspjældet der leder trykket tilbage i indgangen på kompressoren.
Denne CBV er styret af vakummet i manifolden.

Men jeg har brug for et råd mht. hvad der skal laves ved benzin systemt !

Jeg vil ummidelbart mene at der skal monteres en Benzinregulator på retur, således at benzin trykket øges ved øget manifold tryk.

Mest logisk for mig er det at denne regulator skal være en 1:1 regulator, men måske har jeg misforstået dette ?

Hvis der er nogen der har gode råd omkring det med at sætte en kompressor på en single point, så vil dette være rart at hører om !

På forhånd tak!

Flemming Bach


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 01 maj 2005, 19:15 
så let er jeg bange for det IKKE går. alle de std. benzintryksregulatoer jeg kender er 1-1..... så der er for såvidt ingen grund til flere af den slags. du kan måske bruge en med 1-4 eller 1-6 eller 1-8---------eller 1-16 til at narre dit indsprøjtningssystem til at køre væsentligt over 1bar (absolut). skal den løsning bruges stiller du grundtrykket under det din std. regulator leverer uden vakum. så må den PRØVE at få blandingen til at passe ved trykladning...... en rigtig motorstyrring og flere dyser var helt sikkert at foretrække! men måske penge også spiller en rolle for dig!!?? sæt dig ind i tingene ellers kan det hurtigt blive dyrt at spare... MVH. søren


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 01 maj 2005, 21:47 
Jo Økonomien har lidt at skulle ha sagt i dette projekt... Jeg er Nordjyde så det skal helst ikke koste alt for meget :o)
Men det er utroligt hvad man kan købe på Ebay i tyskland :o)

Jeg tror jeg har regnet frem til at det er nødvendig med en såkaldt Progressiv Fuel Pressure regulator!

Problemet:

Min Peugeots singlepoint indsprøjtning har et benzintryk på fremløb på ca. 0.8 bar over atm. tryk dvs 1.8 bar.

I indsprøjtningshuset (solex fabrikat som bla. også anvendes i Opel Astra 1.6i) er der indbygget en benzintryks regulator, der holder konstant tryk til indsprøjtnings dyssen (1 stk monopoint) Præcis hvad dette tryk er ved jeg ikke, men det må jo være en sjat over det atmosfæriske tryk! (lad os antage 0.4 bar over atm. tryk)
Denne benzintryksregulator, regulerer i forhold til trykket før gasspjældet, dvs. iforhold til det atmosfæriske tryk, og ikke det vakum der er efter gasspjældet, ved tomgang og lav belastning. Det skal også siges at indsprøjtnings dyssen sidder før spjældet!

Men ved trykladning (lad os sige 0.3 bar over 1 atm.) så stiger trykket jo før gasspjældet og i dette tilfælde må den indbyggede trykregulator, regulere i forhold til 1.3 bar dvs. den vil holde et benzin tryk til dyssen på 1.7 bar (1.3+0.4 bar) men dette vil ikke give en større mængde benzin da benzin dyssen sprøjter ud i 1.3 bars lufttryk med 1.7 bars benzin tryk.
(samme tryk difference som uden trykladning = samme mængde benzin)
Og dette var jo ikke meningen!! Meningen var jo at benzin mængden skulle øges med tilsvarende 30% som jeg tryklader! Dette kan gøres ved at hæve benzin trykket til dyssen med 30% til 2.21 bar.

Her løber jeg så ind i problemer med den benzinpumpe der sidder i systemet, men der kan sikkert findes en løsning på det problem :o)

Men kan man ikke snyde systemet ved at sætte en såkaldt Progressiv Fuel Pressure regulator (Malpassi type) på benzin returen ? således man tvinger benzin trykket op ved stigende ladetryk og derved øger benzin mængden ?



Mvh
Flemming Bach


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 46 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team