Ekstra olie i støddæmpere

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
TDtweeks
Medlem
Geografisk sted: Nordjylland

#11 Indlæg af TDtweeks »

Bingo FALFA ... lavede tricket på min første bobel !! (fattig lærling) den gang valgte jeg at bore et 4 mm hul og tømme dæmperen for olie og finde en godt årgang Duckhams 20w 50 frem :D .. fyldte dæmperen, husk at bevæge stempelet så den bliver helt fyldt igen, og sendte derefter den gamle ud af værkstedet med instruktioner om noget med at ringe 112 hvis det sagde BANG når jeg svejste hullet igen .. operationen virkede fantastisk, ingen ballade og køre stadig (næsten 8 år siden) de er satans hårde ,,har dog prøvet siden og det er ikke alle dæmpere der kan klare det høje tryk pga. den tykke olie og derfor bare smider olien ud af pakningen ved stempelstangen ... men prøv da når det bare er en lappeløsning :shock: men pas nu på .. held og lykke
MVH
Heine
mh
Mester Medlem
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#12 Indlæg af mh »

kunne man ikke skære gevind i dette hul og sætte en fedt nippel i (sådan en med en ventil i)

PS: ville selv have givet de 4timers sort arbejde for et par nye gasdæmpere :?
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
K-FINN
Mester Medlem

#13 Indlæg af K-FINN »

Der er hydralik olie i de støddæmpere , i toyota med 2 motore.
MVH Finn.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
Thomas.
Medlem
Geografisk sted: Danmark

#14 Indlæg af Thomas. »

Det vil jeg prøve.. Tak for hjælpen..
Besvar