s@g skrev:
OK, hva gik lige galt. Lavede krumtapudluftningen som den bør være, her i eftermiddags. Blændede af i bundkaret og førte slangen fra PCV-ventilen op i indsugningsmanifold. Nu ryger den blåt og alle tændrørene har "en flot sort og olieagtig glans"
Kan trykket i krumtaphus/bundkar ha holdt topstykket og/eller stempelringe tæt
Aldrig i livet kan trykket i krumtapshuset medvirke til at gøre stempelringene mere effektive.
Problemet ligge et helt andet sted, og jeg vil tro det er i Haynes.
Da de har en tendens til at vise alle systemer der er monteret i hele verden, uden at skrive om hvilken verdensdel systemet stammer fra.
De danske motorer havde en tendens til at få det mest simple system, læs billigste grundet hvores høje afgifter.
Så Transitfars løsning med slangen lige efter luftfiltereet ser meget fornuftig ud i mine øjne.
Jeg tror at din nuværende opsætning mangler en komponent eller to for at virke efter hensigten, og du simpelt hen hiver en stor mængde olie direkte ind i indsugnings manifolden.
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html