Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 18:30

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Jeg har selv skiftet radioen i min Citroen ZX 1,4 (hurra!) og højtalerne mens jeg var igang...

Efter ca. 5-6 måneder vil anlægget ikke give lyd fra sig... Medmindre jeg giver den ene højtaler et ordentligt slag...

Jeg har prøvet at bytte rundt på højtalerne og de fungerer fint begge to (dog kun i højre side), så jeg har isoleret fejlen til enten radioen eller ledningssystemet...

Hér kommer så en sjov lille ting... Jeg har afmonteret den venstre højtaler for den vil slet ikke sige en lyd. Når jeg starter bilen er der ingen lyd, men hvis jeg "ridser" den ene ledning til højtaleren i venstre side mod karroseriet så kommer lyden i den højre og spiller fint?!?!?

Desværre har jeg ikke haft mulighed for at prøve med en anden radio for at tjekke om det er radion som er fucked up, eller om det er noget jording eller whatever...

nogen idéer?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Vejle
Du er sikker på at alle ledniger er fastgjordt og forbundet korrekt? Kører selv pt kun med en baghøjttaler og så sker det at lednigerne fra den manglende højttaler af og til rammer pol mod pol og det får radioen til at skratte voldsomt. Hvis det hjælper at slå på højttaleren kunne det jo godt tyde på en løs forbindelse...

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
sæt alle højtalerne som de skal sidde... tag stikket af bag radioen... tag et AA batteri eller lign... sæt den ene ende af batteriet til den den ene af ledningerne F.Eks + til en af højtalerne tag - ledningen og læg til den anden ende af batteriet hver gang du tager den fra og til vil du kunne høre højtaleren give et lille bumb fra sig (hvis alle højtaler gør det prøv en anden radio....)

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Hvis højttalerne ikke siger noget, så lav batteritesten direkte på enheden....
Der kan jo sagtens være fejl i ledningsnettet.

VH Lars

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time