Motor/computer problemer efter turbo er monteret

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Mk
Indlæg: 7
Tilmeldt: 14 apr 2004, 18:13

Motor/computer problemer efter turbo er monteret

#1 Indlæg af Mk »

I efteråret 2003 fik jeg monteret turbo på min mitsubishi galant.
Ca. en måned efter begyndet bilen at give problemer, altså køre på 3 cylender. På det tidspunkt kom problemet "random", Men efter DHB sidste år har den gjort det ved ca. 300 km.
Den forsvinder ved at resette computeren, og funker så ca 300 km igen.
Tændspolerne, tændrør er tjekket og de fejler ikke noget, det lyder som om den laver gnist i den cylender der stopper, men ved at tage tændrørshætten af sker der ingen tomgangs forandring.....
Ved montering af turboen fik jeg ny origanal computerstyring på da den gamle brændte af. (kan det være den ?)
Der ligger 2 toppakninger i moteren, så kan det betyde at top og bundfølere daterne på tandremmen bliver uens efter et antal cykludser ??
Jeg har efter hånden prøvet alt, men kan snart ikke hitte på mere, jeg vil ikke bare skifte comp, for det er en ganske dyr ting hvis det ikke er den der fejler noget

Jeg håber at der er nogle kloge her inde der kan hjælpe mig, for vi skulle nødig se Galanten hakke ned af banen til DHB i år :wink:

Med venlig hilsen
Mk

Kan fanges på T_echlo@hotmail.com
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#2 Indlæg af Transitfar »

Er det den samme cylinder hver gang???
I så fald er det nok et cylinder-specifikt problem, dvs enten tænding eller brændstof til den pågældende cylinder.
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#3 Indlæg af mh »

har sådan en maskine hydrauliske løftere??

kan du ikke angive en motor størrelse og årgang??
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Mk
Indlæg: 7
Tilmeldt: 14 apr 2004, 18:13

#4 Indlæg af Mk »

ja det er samme cylinder hver gang, Benzinen tror jeg ikke er problemet da der er monteret ekstra dysser, og i så fald burde tilskuds dyssen giver benzin efter lade tryk, og der er ikke en mærkbar forskel.....
Ang tændingen kan man høre gnisten slår hvis man piller tændrørs hætten af....men ingen forskel på motorgangen, hvis jeg piller hætten på en af de andre cylinder går bilen ud...

Motoren er en 2.0 gls fra 1999, og ja den har hydrauliskeløfter.... så kan det være en af dem på den cylinder der står af efter ca 300 km ?? men det kunne jeg ikke forstille mig, da det bare er noget mekanisk... ??

Det skal lige tilføjes at før DHB var ladetrykket 0.5 og efter blev det sat
på til 1.1 bar, og det var derefter at den ved 300 km kørsel gav problemer. (før var det random lige fra 300 km til 1200 km Ca...)
Min motor lampe (orange) på instrument bordet lyser når problemet kommer...

Takker for svarene indtil videre.. :D

Med venlig hilsen
Mk

Kan fanges på T_echlo@hotmail.com
Mads RR
Medlem
Indlæg: 173
Tilmeldt: 17 dec 2003, 14:55
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

#5 Indlæg af Mads RR »

Her kommer lige en sindsyg ide! Når din motorlampe lyser er der jo tydeligvis lagret en fejlkode. Hvad med at få læst fejlkoden ud? Det er jo ikke utænkeligt at den fejlkode ville fortælle dig helt præcist hvad der er galt.


Mads RR
To race is to live.... Everything before and after is just waiting. "Steve McQueen"
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#6 Indlæg af Transitfar »

Jamen så få lavet en udstødningsgastest, næste gang problemet er der.

Tallet for uforbrændte kulbrinte (ppm HC) vil fortælle, om det er brændstofmangel eller for svag gnist, som er årsagen.

Jeg går ud fra, at du har sammenlignet gnistlængde og gnistfarve mellem de forsk. cylindre :?: , og er sikker på, at det ikke blot er en svag gnist til pågældende cylinder???

Du skriver intet om dit tilskudssystem, men _alt_ for meget brændstof kan jo heller ikke brænde... :wink: .

Alternativt kan du jo bare (efter en kort tur) tage tændrøret ud, og se hvor våd det evt. er.
Hvis det hele "sejler" i brændstof, så pil stikket af cylinderens brændstofdyse og/eller tilskudsdyse som forsøg.

VH Lars
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Besvar