Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 16:20

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 04 apr 2005, 20:28 
Hej allesammen.

Jeg har lige nogle spørgsmål, håber i kan hjælpe mig.

Jeg har en escort xr3i cab fra 84. Der ligger en skarp knast i den, (tidligere ejer.) men jeg kunne godt tænke mig noget mere power.

Jeg har selv søgt og søgt men jeg er stadig i vildrede, her er hvad jeg er kommet frem til.

Bananmanifold. http://www.potn.com/-_c5205_1048_1125_1134_p1404201.htm med komplet 2" - 2.25" udstødning.

Min far hæver kompressionen en smule ved at tage lidt af topstykket. Mener det 9.5-1 også bliver det til 10.5-1

Elektronisk tænding (har hørt noget om at man kan tage det fra en Mk 5?)

Forbedret indsugning med et andet filter og rørføring.

Poleret indsugningsmanifold.

Og måske et NOS sæt på 15 til 20 Hk.

Alt dette kan gøres for cirka 5000 kr. Eksklusiv Nos. Er det det værd?

Hvad siger i til det? Er der noget i kan anbefale frem for noget andet?
Bilen har kørt 180.000 km.

Turbo er jeg ikke intr. i da jeg ikke har tænkt mig at beholde bilen i flere år.


Mvh Jimmy.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel: tun
Indlæg: 04 apr 2005, 21:01 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43
Indlæg: 329
Hej Jimmy!

Nu skriver du at du ikke vil ofre penge på turbo......kig lige en gang til på den motor jeg har til salg.

hvis du godt vil ofre 5000 på mekanisk tuning som måske giver dig 20 hk og derudover måske noget NOS for yderligere 15-20 hk, men ikke vil give 7000 for en hel motor som yder omkring 150hk i en blid udgave, og som er lige til at hælde over i, og tilmed burde kunne synes, så er der sgu noget jeg ikke forstår.

svan


Top
 Profil  
 
 Titel: Tun
Indlæg: 04 apr 2005, 21:10 
Hej svan.

Ja jeg kan godt se hvad du mener. Men, (der er jo altid et men) jeg er lige flyttet i lejlighed og har ikke nogen steder at lave bil. Slet ikke at lægge en motor i. + at hvis en turbo motor først går i stykker er jeg helt på røven, for det har jeg overhovedet ikke forstand på. Og det koster mange penge at få nogle andre til at lave det.

Men kom med nogle facts på den motor og jeg prøver at snakke med min far om det. Til syvende og sidst er det jo ham der skal hjælpe mig. ;-)


Top
  
 
 Titel: motor
Indlæg: 04 apr 2005, 22:51 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43
Indlæg: 329
Hej Jimmy!

kig under generelle dele midt på siden "xr3i turbomotor sælges" der står hele smøren, det hele er afmonteret fra en '84 XR3I så alt er tilpasset så det passer på sådan en fætter, prisen er dog reguleret lidt siden da, der skal intet købes ved siden af, ja en dunk olie og det er det, med hensyn til fremtidige problemer er der masser af kloge hoveder herinde som har temmelig godt fat i rs'eren, det har jeg da selv nydt godt af.
Ledningsnettet er lavet så det "luses" ind på det org. XR3I net, så der ikke skal klippes i det.

med hensyn til ilægning kan jeg godt forestå dette, men så er prisen naturligvis en anden.
Den står stadig med gearkasse og drivaksler på, så det er bare at løfte den op, ned med den gamle og op med den nye, skulle kunne klares på en dags tid.

skriv hvis du har nogen spørgsmål

svan


Top
 Profil  
 
 Titel: Tun
Indlæg: 04 apr 2005, 23:30 
Okay nu er jeg godt nok fristet. jeg kan godt se at man for lidt mere for pengene en ved konventionel tuning.

Jeg prøver lige og snakke med den gamle. Skriver lige en gang i morgen.

Mvh Jimmy.


Top
  
 
 Titel: Tun
Indlæg: 06 apr 2005, 20:32 
Hej svan.

Lige for at holde dig opdateret, så er jeg igang med at undersøge nogle ting.

Jeg skriver lige en af dagene hvad det bliver til.

Mvh Jimmy.


Top
  
 
 Titel: tun
Indlæg: 07 apr 2005, 21:24 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43
Indlæg: 329
Hej Jimmy!

Lyder fint, hvis der er noget jeg kan være behjælpelig så ring til mig på 22 12 25 25 efter 19 eller smid en note, det skulle undre mig om ikke jeg har svar på nogen af spørgsmålene, ihvertfald i forbindelse med om bygningen, jeg har jo selv været turen igennem.

svan


Top
 Profil  
 
 Titel: Tun
Indlæg: 09 apr 2005, 17:39 
Hej svan.

Så har jeg fået undersøgt de ting jeg skulle. Men jeg har lige nogle spørgsmål.

Du skriver at den bil du har haft motoren i, er blevet synet med den motor? Er det så ligmed at jeg også kan få synet min, med den motor i? (xr3i årgang 84 cabrio. importeret fra tyskland.) Eller skal jeg syne bilen inden jeg lægger motoren i?

Hvad er det helt præcis der følger med til den motor? Følger udstødning og gearkasse også med?

Skal der laves noget om i mit motor rum for at få plads til motoren. Her tænker jeg på køleren f.eks.

Er du helt sikker på at det hele passer med trækaksler og det hele?

Nu er det ikke fordi at jeg skal fluekneppe det hele. Men jeg har aldrig købt en motor før. Så jeg er nød til at være helt sikker på at jeg ikke for raget mig ud i noget skidt.
Også fordi at det skal laves på et værksted som jeg lejer, og det er jo penge ud af vinduet hvis der er noget som ikke passer, så jeg skal blive der længere.

Men hvis det er lige til så har du en køber. Dog kan jeg først hente motoren om 2 uger da jeg ikke har mulighed for andet.

Mvh Jimmy.


Top
  
 
 Titel: tun
Indlæg: 10 apr 2005, 09:59 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43
Indlæg: 329
Hej Jimmy!

Jeg forstår godt din skepsis, specielt da det er alt andet end en standard motor.
Alt hvad jeg har kørt med er afmonteret så det skulle være lige til at montere i en anden, da køleren er til en mk4 skruede jeg den fast i den nederste travers og lavede et par beslag så den kom til at passe.

Udstødningen følger med, den er ikke skide pæn men den kan nok klare et år endnu vil jeg tro, derudover er der selvfølgelig lavet diverse beslag for at få det til at passe i mk3 eren men det følger med det hele.

Motoren står i øjeblikket med gearkassen påmonteret, med drivaksler og det hele.

Og ja, min XR3I blev synet med den motor, så det burde ikke være et problem at få din synet, der kører så vidt jeg ved også andre cab'er rundt med turbo, synet og godkendt, du får jo bare en kopi af min synsrapport med, så kan du jo evt køre til syn samme sted (Næstved) der kan de jo ikke lige løbe fra at de har gjort det før.

Jeg har haft et par andre forespørgsler på motoren og til dem har jeg sagt at mod betaling kan jeg godt lægge den i, så er man da også sikker på ikke at komme hjem med en tom blok :wink: der er også lige lidt med det elektriske der lige kræver lidt teknisk indsigt, men ellers kan jeg bare få chefmekanikeren til at lave en beskrivelse af det.

svan


Top
 Profil  
 
 Titel: Tun
Indlæg: 10 apr 2005, 17:20 
Hej svan.

Det lyder rigtig godt. Jeg er fandme frisk på den motor.

Men jeg skal lige høre hvor meget du skal have, for at lægge motoren i?
Det kunne nemlig godt være en mulighed.

Mvh Jimmy


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team