Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 18:40

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
jeg syntes generelt folk er fine til selv at mærkere sig og makke ret hvis de syntes deres tråd bliver kørt på vildspor

syntes det er iorden at man kan have en bred holdning til hvad der skrives i et indlæg syntes ikke der er noget galt med den påpegede topic men mener kun at det skulle bandlyses i en køb/salg annonce at man går ind og underbyder med en anden/tilsvarende del til lavere pris det er der min streg er tegnet op... andre tråde (diverse spørgsmål og lign.)kan jo let blive drejet tilbage til det oprindelige spørgsmål mens ens stump ligemeget karakter vil blive set på som værende for dyr i forhold til hijackerens...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

tinasmartin skrev:
jeg syntes generelt folk er fine til selv at mærkere sig og makke ret hvis de syntes deres tråd bliver kørt på vildspor

syntes det er iorden at man kan have en bred holdning til hvad der skrives i et indlæg syntes ikke der er noget galt med den påpegede topic men mener kun at det skulle bandlyses i en køb/salg annonce at man går ind og underbyder med en anden/tilsvarende del til lavere pris det er der min streg er tegnet op... andre tråde (diverse spørgsmål og lign.)kan jo let blive drejet tilbage til det oprindelige spørgsmål mens ens stump ligemeget karakter vil blive set på som værende for dyr i forhold til hijackerens...

Spørgsmålet er om vi skulle starte med at indsætte en "sticky" i køb/salg, med en tydelig "Hijacking, underbydning og lign. tolereres ikke"(noget i den retning)

Som du siger, så vil sælgers del se for dyr ud, når nogen underbyder, og det vil den gøre uanset hvilken stand den er i. Med andre ord vil sælgers salg være ødelagt. Tilsvarende gælder for en køber.

Noget helt andet: Nu har vi een :wink: skribent herinde der kalder sig "gæst", og da det er _drønnemt_ at registrere sig som bruger, så kan jeg fristes til at spørge hvorfor gæst kvit og frit og uden at være reg. i princippet kan gå ind og hærge en tråd.

Er det smart at "gæst" kan skrive indlæg, og især oprette,evt ødelægge køb/salgs annoncer?
(Det her er et diskussionsoplæg)

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordvestjylland
HenrikGM skrev:
tinasmartin skrev:

Spørgsmålet er om vi skulle starte med at indsætte en "sticky" i køb/salg, med en tydelig "Hijacking, underbydning og lign. tolereres ikke"(noget i den retning)

Som du siger, så vil sælgers del se for dyr ud, når nogen underbyder, og det vil den gøre uanset hvilken stand den er i. Med andre ord vil sælgers salg være ødelagt. Tilsvarende gælder for en køber.

Noget helt andet: Nu har vi een :wink: skribent herinde der kalder sig "gæst", og da det er _drønnemt_ at registrere sig som bruger, så kan jeg fristes til at spørge hvorfor gæst kvit og frit og uden at være reg. i princippet kan gå ind og hærge en tråd.

Er det smart at "gæst" kan skrive indlæg, og især oprette,evt ødelægge køb/salgs annoncer?
(Det her er et diskussionsoplæg)

En "sticky" under køb og salg kunne være første skridt, og virker det ikke, må man gå videre..

Ang. "gæst"
Tja "gæst" har både gode og dårlige dage :lol: , men syntes godt man kan bruge 2min på at oprette sig som bruger.. Der er ikke noget mere træls end når man ikke ved hvem der kommentere et indlæg osv + der nok ikke vil komme så mange ubruglige og ligegyldige kommentare..

Er man seriøs, burde man også kunne bruge 2min på at registre sig. og er man ligeså tumpet til computere som mig kan man sikkert få hjælp et sted.. Ellers kan man lave det sådan at gæst kun kan skrive i det øverste forum (powerpage.dk fejl osv) så han/hende har en chance for at få hjælp til at registre sig, samt hvis man har glemt sit password, eller har andre problemer med login osv så kan man få hjælp der. :idea:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Ole.. skrev:
Ellers kan man lave det sådan at gæst kun kan skrive i det øverste forum (powerpage.dk fejl osv)

den er jeg faktisk med på med at der ikke kan skrives indlæg som gæst under køb/salg... for ja det tager MAX 2 min at oprette sig som bruger

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Malmö
Jeg er tilhænger af tvungen registrering, hvis man vil skrive i/oprette tråde... Men hvis der er en knold der bare vil chikanere kan han jo sagtens gøre det, det kan man aldrig helt slippe fra... Men det minimeres..

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Vejle
http://powerpage.gjelsoe.dk/viewtopic.php?t=11998

Endnu et eksempel på hijacking. Desuden også et godt argument for at man skal være registreret bruger og desværre også et eksempel på at folk ikke holder øje med deres annoncer...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde
Citat:
Noget helt andet: Nu har vi een skribent herinde der kalder sig "gæst", og da det er _drønnemt_ at registrere sig som bruger, så kan jeg fristes til at spørge hvorfor gæst kvit og frit og uden at være reg. i princippet kan gå ind og hærge en tråd.

Jeg mener tvunget registrering er blevet foreslået en gang for længe siden, men der var der argumenter for at en side som PP skulle være lidt mere fri og tilgængelig end f.eks. vagcars, hvor men skal oprettes for at skrive.
Det skal dog siges at jeg er stærk tilhænger af at folk lige så godt kan oprettes, hvis de har noget at sige...

MEN... når dette er sagt, skal man vel også lige tænke på gutten der lige er forbi powerpage og ser et godt tilbud under køb/salg. Det kan jo diskuteres, om det virkelig er nødvendigt at oprette sig bare for at købe eller sælge en enkelt lille ting, som f.eks. en turbo til en milliard hk... Jeg tror at det med rimelig sikkerhed vil holde en del fra at bruge nogen af powerpages ellers så ..."stærke sider"... !!! (håber virkelig nogen fangede min giniale joke)

Bare min 25 øre, siden der bliver vinket godt og kræftigt med en vognstang, fra folk som Morten VJ

MVH Gummispoiler :shock:

FP-DE 1,8 16v

"I need your boots, your hat and your Unicycle!"

Titel:
Moderator

Tja, hvis folk ser en stump de kunne tænke sig, så er der nok mere bøvl ud af at få handlen på plads, end at registrere sig og få "skribentrettigheder".

Klart nummer1 med krav om registreringer, jeg så det endda gerne i alle grupper, men klart mest nødvendigt i køb/salg.

Der er jo ikke nogen der har trådt på nogen ved at forlange en registrering. Alle kan jo gøre det kvit og frit, og en evt. køber(eller sælger) fremstår også _langt_ mere troværdig som registreret bruger.

I det hele taget fremstår registrerede skribenter mere seriøse, og så er chancen for et godt og brugbart råd en pæn sjat større.

"Gæst" er jo så skizofren at han ikke altid er enig med sig selv, og hvordan skal vi andre så kunne finde ud af at svare på sprg.

:wink:

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Admin
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Borup
Jeg synes endda godt man kan gå skridtet videre og sige at man skal bruge sit rigtige navn som, om ikke andet, en del af sit nick når man opretter sig.

Det viser i mine øjne, at man ikke har noget at skjule eller er flov over det man skriver.

.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Them
John Sahl skrev:
Jeg synes endda godt man kan gå skridtet videre og sige at man skal bruge sit rigtige navn som, om ikke andet, en del af sit nick når man opretter sig.

Det viser i mine øjne, at man ikke har noget at skjule eller er flov over det man skriver.

.

Hey, vi har vist mædt hinanden før, på HS..
Du kan ha' ret - Jeg valgte mit #nick# pga. min bil, men jeg er som ikke bleg for at smide mit navn, samt adresse herinde.. Ellers får man jo ikk noget til at køre. Kan da personligt sige at jeg aldrig villle købe noget fra "Gæst"..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time