Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 18:47

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 02 apr 2005, 20:56 
Hey ville det være den helt store katastrofe at smide en almindelig escorthjelm på en rs turbo, her tænker jeg på varme/køling??

Mvh Henrik L


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 02 apr 2005, 22:33 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 14:26
Indlæg: 482
Geografisk sted: Nordvestjylland
Henrik L skrev:
Hey ville det være den helt store katastrofe at smide en almindelig escorthjelm på en rs turbo, her tænker jeg på varme/køling??

Mvh Henrik L


Kataststofe er det næppe, grunden til gællerne er der, er for, at fjerne varme i motorrummet. (ved hastighed) men mange turbo biler har jo ikke gæller, så JEG ser ingen problem i det.. men hvorfor vil dú skifte til alm :?:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 apr 2005, 13:02 
For at være helt ærlig synes jeg de gæller ser for thansen agtige ud.Men det er jo bare min mening :lol:


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 04 apr 2005, 22:36 
hm - så skulle du kigge efter en kold morgen, med varm motor, mens du holder stille - og kigge horisontalt hen over hjælmen...det brøler ud med varme fra de gæller....:) (varmeflimmer) - der sker sikkert ikke noget ved at fjerne dem, men hvorfor ikke gi' motoren de bedste betingelser..???


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 14 apr 2005, 19:12 
nu skal du jo lige huske på at det er en 15-17 åt gammel bil vi har fat i her... så den er jo ganske tjekket for den årgang.

jeg vil jo mene at det man skal med ældre biler er at holde dem så originale som muligt..

men funktionen af gællerne er helt sikkert til stede.. hvis man som jeg har en let tunet model så skal man helt sikkertt bevare dem, varmen bliver noget mere intens af den grund... så udnyt at de er der ;)


skou


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 14 apr 2005, 21:18 
Hey. Tak for jeres respons gutter. Nu er bilen blevet monteret med en (standart) hjelm så må vi se hvordan det går. Skal lige siges at motoren er helt standart, så den exstra varme bliver der ikke noget af.

Mvh Henrik L


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 17 apr 2005, 22:45 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 17:40
Indlæg: 837
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
ja T hansen og deres gæller.. de er helt vildt populære.. men jeg kan bare ikke forstå at når nu flolk SKAL købe dem og sætte dem på deres biler.. hvorfor vender de dem så ALTID den forkerte vej????

http://thansen.dk/product.asp?c=4490275 ... 1225956988

det er luft UDTAG ikke INDTAG..

hvis man vil have gæller bør man købe en cossi

_________________
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 apr 2005, 22:56 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Minilars skrev:
ja T hansen og deres gæller.. de er helt vildt populære.. men jeg kan bare ikke forstå at når nu flolk SKAL købe dem og sætte dem på deres biler.. hvorfor vender de dem så ALTID den forkerte vej????

http://thansen.dk/product.asp?c=4490275 ... 1225956988

det er luft UDTAG ikke INDTAG..

hvis man vil have gæller bør man købe en cossi

Det har du helt misforstået, Lars.
Folk vender dem skam rigtigt nok, men de monterer dem det forkerte sted... :wink: .

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 apr 2005, 15:54 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 dec 2004, 22:23
Indlæg: 123
Geografisk sted: køpenhavn
Problemet på lige rs-turboen er at standard kølesystemet er RØV dårligt konstrueret, så man skal være opmærksom på temperaturmåleren..
Gællerne er med til at "trække" varmen ud af motorrummet når bilen får lidt fartvind...
Vinden bliver presset ind under motoren og ud igennem gællerne...

_________________
Going for 11sek. and 500+bhp

4x4, fixit, pro aloy, GT-35 ext.wg , Turbosmart, omex 710


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 apr 2005, 17:23 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 17:40
Indlæg: 837
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
det er det jeg siger.. luft UDtag... men har endnu ikke set en bil med dem monteret som på min ford... de sætter dem altid omvendt... så det ligner luft INDtag.. og det er RØV grimt.. men smag og behag.. det er derfor selv fede kvinder bliver gift..

og med hensyn til køler systemet på en rst så er jeg HELT enig.. gad vide hvad ham designeren har tænkt.. hmm vi tager en xr3I og tuner den så den bliver varmere.. og så laver vi lige den i forvejen lille køler 12 cm kortere, så der bliver plads til en intercooler :lol:

_________________
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 87 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team