Anders127 skrev:
hej gik og tænkte på om en 320 graders knast er en god ide sammen med en turbo motor..
motoren er en vw 1,8 8v med elektronisk benzinindsprøjtning og turbo.
Det er en ganske glimrende ide hvis du er ude efter maks effekt ved ca 8000 omd/min, og et maks moment ved ca 5000 omd/min.
Og en tomgang ved ca 1200 omd/min.
Og så er der lige problemet med min trækkraft mellem tomgang og ca 3000 omd/min.
Med den riktige gearing vil den kunne bruges til race, med eller uden turbo.
Hvis man skal opgradere kansten i en turbo motor, så find en special fremstillet til netop din motorkombination, et andet alternativ er
Den mildest tunings knast til en na motor.
Det man generelt stræber efter på en gademotor med turbo er et højt løft, og lille overlap på ventilerne. De 302 grader siger ikke meget i sig selv.
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html