Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 06 jul 2025, 13:40

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
Nu foregår det på landet hernede, de par steder vi kører træk tør jeg godt garantere dig at der kun er race-relaterede mennesker inden for en radius af ca. 2km.
Et punkt har i ret i: det kan gå galt, det må ikke ske, men det kan ske, og derfor er det optimale en rigtig bane. Indtil da gælder det stadig at hvis mand tager ud til gaderæs og tror det er lige så sikkert som at side hjemme i sofaen må de ha en hjerne på størrelse med en peanut...
Hvis du laver en samlet statistik over flest tilskadekomne over et år på fodbold og gaderæs er jeg helt sikker på hvad der på papiret er mest farligt... Hvis du så tager deres fucking hooligans med i beregningen tror jeg overhovedet ikke der er nogen tvivl længere. :evil:
Ved godt at mand ikke skal ta det for gode varer, men i avisen den anden dag stod der at det kostede 6MILLIONER!!! om året at holde styr på dem, mon ikke de penge kunne bruges på f.eks en bane i stedet?

Burnout er en anden sag, der er ikke så mange begrænsniger i hvor det foregår, dog stadig på steder hvor der kun er os selv. Det er selvfølgelig også mere sikkert for tilskuerne, da vi kun har et par enkelte eksempler på at folk har fortsat med at trække efter bilen har fået fat. OG det tollereres heller ikke.

Det med at svine folk til mente jeg ikke direkte, mere den hånlige holdning "de store" herinde har om emnet (bare se overskriften), det gør at mange ikke stikker næsen frem og siger deres mening, jeg nægter i hvert fald at tro at jeg er den eneste der har den interresse.
Jeg VED der er andre, siger ikke at de skal ha en dårlig smag i munden, men mand kan ikke bebrejde dem at de ikke skal ha klinket noget...

Til aller sidst, så kommer der faktisk også flere "modne" mennesker til træffene end mand umiddelbart skulle regne med, og efter det er blevet lidt mere organiseret tror jeg også vi har en del mere sympati fra de lidt ældre. Nu kan de se at der faktisk er en del der har de interresse og at det ikke bare er unge ballademagere alle sammen.

Men prøv at gå ind på min side og se billederne, så kan i jo selv vurdere hvor farlige og umodne vi er...

ps. sorry for det lange indlæg igen...

www.slavteren.tk

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
trods det lange indlæg...... ikke rigtig nogen forklaring på, hvordan i bærer jer ad med at holde div. uskyldige væk fra de steder, hvor i vælger at lave jeres ulovligheder! MVH. søren

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederikshavn, Denmark
http://www.stiften-aarhus.dk/artikel:aid=207180 <- det er så ca hvad "I" fik ud af jeres smarte træk i Århus.

Hvorfor er det at vi skal have en bane? Hvorfor kan vi ikke starte med at arrangere race de steder der nu er egnet? Når sporten har tilhængere nok kommer en bane helt af sig selv. Det er det Søren "lqs" har sagt hele tiden og det er jo sandheden.

Der er ingen undskyldning for at sende en masse mennesker ud i et forladt område og bare vente på nogen bliver kørt ihjel. Bare ærgeligt der ikke er flere der kan se det. Jeg har selv tidligere deltaget i diverse arrangementer i f.eks. Aars, Aalborg, Randers, Ebeltoft, Århus og Støvring - jeg fatter overhovedet ikke hvordan det er gået til ingen er blevet kørt ihjel de sidste tre år. Istedet for at gå og vente på nogen døde og der måske var en politiker der kunne gøre det til mærkesag er jeg selv gået igang med at skabe et bedre alternativ og jeg er sikker på at dem som går op i sporten kommer og støtter op om løbene selv om de foregår i dagslys og på en lukket bane.

Men held og lykke til "de unge" der tror de får en bane ved at skabe sig og protestere gennem ulovligheder - sæt da pikken i dørkarmen og smæk døren - det får I ca lige så meget bane ud af.

Billede

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
Slavteren skrev:
Det med at svine folk til mente jeg ikke direkte, mere den hånlige holdning "de store" herinde har om emnet (bare se overskriften), det gør at mange ikke stikker næsen frem og siger deres mening, jeg nægter i hvert fald at tro at jeg er den eneste der har den interresse.
Jeg VED der er andre, siger ikke at de skal ha en dårlig smag i munden, men mand kan ikke bebrejde dem at de ikke skal ha klinket noget...

...

jeg skrev overskriften for at provokere... og det virkede. men jeg mener virkeligt at det er ren idioti at at presse vores regering til at bygge en bane ved at gøre noget ulovligt..da jeg var til streetrace i århus i fredags var der vild kaos omkring begivenheden. det mindede meget om hvad man kan tænke sig til i film med pirater på en ø kun for pirater. abenbart når der er samlet nok småforbrydere så gælder færdselsloven ikke længere.

jeg undrede mig meget over at mennesker der i teroien skulle sætte deres bil og dens velbefindene som højeste peroitet, kørte som at deres liv og andres liv, kunne rende dem et stykke. det er de samme mennesker der gør det svært for os andre at nyde vores biler og deres finesser. i århus forlod jeg ikke min bil i 5min bare pga at folk kørte sam gale mellem biler og mennesker.

jeg mener ikke at vi lidt mere seriøse/ansvarbeviste streetracere skal lade de få sætte dagsordenen. den Vmax generation der er på vej skal vide at der er mere i verden end topfart og 500++hk. og den eneste måde at fortælle dem der køre som idioter skal ha at vide at det ikke er smart at køre som der ofte bliver gjort ved mange biltræf. jeg gider ikke at peje fingre, de ved hvem de er. og jeg håber at de indser at det er kun dem selv der kan ændre den mentalitet de har.

Titel:
Junior Medlem

hvorfor lejer i ikke jyllandsringen: fordi der er folk der ikke har muglighed for at komme der hen, og der er ikke åbent året rundt. han ved vist ikke hvad han selv snakker om, det kræver en bil før man kan køre race og man kan ikke køre racee på sne, is og regn vejer som vi har 4måneder om året her i danmark. man forstår godt politikerne ikke vil give penge til en bane når der står en og udteler det regne volapyk
måske skulle han bare have sagt fordi vi ikke kan finde der ud vi er jo langt hjemmefra. hvorfor kommer sådan et skvat og ødelægger en protest som måske kunne løkkes. FJLOS

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers
Heintzelmann skrev:
http://www.stiften-aarhus.dk/artikel:aid=207180 <- det er så ca hvad "I" fik ud af jeres smarte træk i Århus.

Hvorfor er det at vi skal have en bane? Hvorfor kan vi ikke starte med at arrangere race de steder der nu er egnet? Når sporten har tilhængere nok kommer en bane helt af sig selv. Det er det Søren "lqs" har sagt hele tiden og det er jo sandheden.

Der er ingen undskyldning for at sende en masse mennesker ud i et forladt område og bare vente på nogen bliver kørt ihjel. Bare ærgeligt der ikke er flere der kan se det. Jeg har selv tidligere deltaget i diverse arrangementer i f.eks. Aars, Aalborg, Randers, Ebeltoft, Århus og Støvring - jeg fatter overhovedet ikke hvordan det er gået til ingen er blevet kørt ihjel de sidste tre år. Istedet for at gå og vente på nogen døde og der måske var en politiker der kunne gøre det til mærkesag er jeg selv gået igang med at skabe et bedre alternativ og jeg er sikker på at dem som går op i sporten kommer og støtter op om løbene selv om de foregår i dagslys og på en lukket bane.

Men held og lykke til "de unge" der tror de får en bane ved at skabe sig og protestere gennem ulovligheder - sæt da pikken i dørkarmen og smæk døren - det får I ca lige så meget bane ud af.

nu har jeg været med til sætte gang i det gade race som har været i randers og i dag sørger jeg for et møde sted før vi køre til race i aalborg / aarhus og ved du hvor for vi gør det fordi det er skide sjovt at mødes alle mekanikerne/drenge og piger og sparke dæk og give den noget gas og jeg skal love for at der var styr på det i randers, det stod jeg nemlig selv for der har kun været en ulykke men det var kun metal ingen person skader overhovedet og vi bliver ved jeg gider sku ikke ind på en lukket bane og kører race :roll:

NISSAN PATROL 3.3 TD

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederikshavn, Denmark
C.Sørensen skrev:
nu har jeg været med til sætte gang i det gade race som har været i randers og i dag sørger jeg for et møde sted før vi køre til race i aalborg / aarhus og ved du hvor for vi gør det fordi det er skide sjovt at mødes alle mekanikerne/drenge og piger og sparke dæk og give den noget gas og jeg skal love for at der var styr på det i randers, det stod jeg nemlig selv for der har kun været en ulykke men det var kun metal ingen person skader overhovedet og vi bliver ved jeg gider sku ikke ind på en lukket bane og kører race :roll:

Der vil altid være nogen der ikke interessere sig for StreetRace som sportsgren. Det er iorden med mig. Spark i dæk og kør race på offentlige veje. Det er jo det i vil.

Der vil jo også altid være nogen der er uden for pædagogisk rækkevidde...... :D

Billede

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers
hvad fanden har det med sagen at gøre !!! :?

"Der vil jo også altid være nogen der er uden for pædagogisk rækkevidde"
sådan noget pis at lukke ud bare fordi at der nogle der gerne ville køre lovlig race helt iorden det har jeg respekt for, men der er også nogle der gerne vil køre ulovlig gade race jeg har været til legal streetrace i randers det var sku Gab Gab kedelige efter mine synspunktere men det er jo en smags sag ikke

NISSAN PATROL 3.3 TD

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Hej Casper.. :wink: .

Nu er det jo ikke en "smagssag", om man skal overholde landets love eller ej, vel???
Ellers var der helt sikkert et par love, jeg ville overtræde for at få det sjovere.... :lol: :lol: :lol: :lol:

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
C.Sørensen skrev:
hvad fanden har det med sagen at gøre !!! :?

"Der vil jo også altid være nogen der er uden for pædagogisk rækkevidde"
sådan noget pis at lukke ud bare fordi at der nogle der gerne ville køre lovlig race helt iorden det har jeg respekt for, men der er også nogle der gerne vil køre ulovlig gade race jeg har været til legal streetrace i randers det var sku Gab Gab kedelige efter mine synspunktere men det er jo en smags sag ikke

ikke godt. mener du at loven kun gælder for nogen og ikke for andre?? for det er meget imod hvad der er logisk. det hedder 50 i byerne og 80 på alm veje og 110/130 på motorveje. med mindre at andet er skiltet. så enkelt er det. (og jeg bryder også reglerne ret tit, men det gør ikke at det er lovligt) men det har en forkert signal værdi at bøje reglerne så de passer så til hver vores ønsker.

humor on. :lol:
men hva faen vi er jo landfaste med irak. så lad os da få indført nogle af deres skikke.
humor off :lol:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time