Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 08 jun 2025, 01:59

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: NOS sælges
Indlæg: 20 dec 2002, 23:51 
Dry manifold kit med 8 dysninger og en 10 punds flaske +en 12 punds flaske. Komplet med alt du skal bruge +mere. I org. emballage, med kvittering. Ny pris med stumper ca. 9000,- Har kørt 1 måned, 2 flasker.. Bemærk dette er det nye dry manifold kit som afløser de tidligere wet manifold kit.

pris 6500,-

kontakt mig gerne hvis du har yderligere spørgsmål
Kristian
28408121


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 20 dec 2002, 23:54 
:-O Lyder lækkert.. hvis du ikke har solgt det i starten af det nye år, så vil jeg købe det, skal lige have løn først.


Top
  
 
Indlæg: 24 dec 2002, 13:00 
Hvad er forskellen på det nye dry system og det gamle wet system. Glædelig jul


Top
  
 
Indlæg: 25 dec 2002, 13:45 
Wet manifold system skyder N2O OG benzin ind i indsugningsrør (lige før spjæld) Dette stiller store krav til stabilt benzintryk. For lidt benzin i forhold til N2O kan betyde brændte stempler m.m. Yderligere giver Wet manifold system nogle gange problemer med backfire.. D.V.S. at blandingen antændes hele vejen ud til luftmængdemåler/ luftfilter. Dette kan en ex. luftmængdemåler ikke tåle og jeg kender flere der har skiftet denne 6-8 gange på denne bekostning.

Dry manifold kit skyder kun N2O ind i bilens indsugning. Den øgede benzinmængde varetages her af bilens egne dysser. Dette gøres ved at benzintrykket på dysserne øges når NOS aktiveres. Herved er der ikke noget der kan antændes ud igennem indsugningsmanifold m.m.


Top
  
 
Indlæg: 25 dec 2002, 16:27 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 30
Jeg kender en hvis knfilter kom til at ligne en krøllet sommer hat, fordi han fik trykket på knappen ved 1500omdr.... *G*

_________________
Mvh Mads B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 dec 2002, 20:33 
med et dry manifold kot var det aldrig sket..:-D


Top
  
 
Indlæg: 03 jan 2003, 11:35 
dry kits er IKKE afløseren for wetkits men et alternativ til dem....drykits er nemlig ikke så stabile men virker. ulempen ved drykits er at de går ind over de normale dyser og derved skulle via vakumm give mere benz.... har hørt om flere tilfælde hvor der er brændt stempler med den nye type kits, pga dyserne ikke give det benzin de skulle ha gjort. desuden har et dry kit også en max effekt på ca 60 HK, da de originale dyser sjælden er dimensioneret til at give mange flere ml en bilen bruger standard....de før nævnte ulemper ved wetkits er korrekte, der ske en antænding i indsugningen, og da mange biler kører med plastikmanifold, så bliver det dyrt for de sprænger. har selv kørt med begge typer kits, men er nu mest tilhænger at Wet kits, men ok hver sin charme......det er jo også ca 80% billigere end et turbokit, men lige så holdbart.....


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team