justering af aktuator

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
svan
Senior Medlem
Indlæg: 329
Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43

justering af aktuator

#1 Indlæg af svan »

Hej alle sammen!

Da jeg har lidt problemer med at min golf sætter for meget ladetryk ville jeg lige høre om der er nogen som ved hvordan stangen på aktuayoren skal justeres på sådan en, jeg ved at på en Escort skal man sætte 0,25 bar tryk på aktuatoren og så justere så hullet på stangen og pinden på wastegaten står over hinanden når wg'en er lukket, er dette specifikt på denne eller generelt på turboer?

bilen er blevet testet på værksted og alt elektrisk fungerer som det skal så det må næsten være noget mekanisk.

Bilen er en Golf 1.9 TDI motorkode 1Z, denne model skal lave et sted mellem 0.5 og 0.65 bar mellem 3500 og 4000rpm og som det er nu laver den over en bar omkring 2000rpm hvilket kvæler den i toppen.

Jeg har forhørt mig hos vw og hos daugbjerg men der var ikke nogen fembenede lam desværre

svan

JA, FOR MEGET LADETRYK KAN VÆRE ET PROBLEM!!!!!!
Brugeravatar
david
Mester Medlem
Indlæg: 502
Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Geografisk sted: 9000

#2 Indlæg af david »

Har du kigget alle dine slanger efter til WG'en. Der sidder hvist også en lille ladetryksstyring et sted. Har lige oplevet det samme på en ford galaxy. Den satte ud og skrev en fejl. Det var denne lille skiderik der var kaput...
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#3 Indlæg af grydesvamp »

jeg vil også gerne høre mere om hvordan aktuator'en indstilles ordenligt da jeg ikke lige ved så meget på det område skal lige siges jeg kører med en garret t2 fra en ford p100
mvh rasmus
Fri bane fuld hane! :-)
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#4 Indlæg af grydesvamp »

nogen der ved noget om justering af aktuator ?
Fri bane fuld hane! :-)
Besvar