Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 18:29

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 05 mar 2005, 10:46 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Lars E skrev:
Daglig dags arbejde tager sku for meget af ens fritid som skulle bruges på hus, MC, bil og mini kallert projekter.

Planen for denne weekend i garagen er at få monteret de ombyggede forsving arme (-10grader carster) og kikke lidt på motoren,
Samtidig med at jeg venter på at der skal komme en pakke hørsholm med en MS boks i.
Karburator/sjældhus er klar, skal igang med indsugnings manifolden(dyser), hvis jeg for tid en af dagende.

- 10 graders caster det kan kun være på 2 cv en, hvis du prøver det på raketten så bliver den totalt ustyrlig., Men en 10 graders ændring er meget, da de fleste normalbiler ligger mellem 2 og 5 graders posetiv caster vinkel, og jeg har ennu ikke stødt på en med negativ casrer vinkel,.
Hvilken størrelse spjæld huse endte du på Jeg er meget nysgerrig :!:

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 mar 2005, 12:16 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2003, 17:14
Indlæg: 603
Geografisk sted: 7160 Aale city
Jep, svingarmene er til 2cv'en. I standard original foreskrevet køre højde ligger carstervinklen på 15grader, sænker man den så ca. 120mm. stiger den til ca22-25grader (for stor til at den kan måles med sporings apparat) Det er et kendt trick til meget sænkede A. modeler man gerne vil have til at køre ordenlig.


Mener at jeg har sporet en bil for nogle år siden der havde ca. -15"minuter carster, men jeg kan sku ikke huske hvad det var for en. Kan bare huske at det undrede mig lidt den gang.


Med hendsyn til spjældhus, har jeg lavet et kompromis, og gået den nemme vej for at få startet projektet, og rydet en original karburator for dyser og ekstra venturier, og lodet alle huller til så den er næsten helt glat, så den ligner et aldmindelig spjældhus med primær og et sekundær spjæd. (der skal laves 2 rigtige sjældhuse når jeg er blevet mere dus med systemet)(turbo'en skal også monteres når hele sprøjtet virker)

_________________
Hilsen Lars E

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 mar 2005, 13:04 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Bare lige til en orintering negativ castor findes ikke, da det er styrboltens hældning bagud vi måler, og den er altid posetiv. Prøv at se på kronrøret på en cykel, det hælder altid bagud, og jo mere lodret det er jo mere nervøs bliver cyklen. en hældning fremad tør jeg slet ikke tænke på, og så er castoren negativ. Se eventuelt på en gammel havelåge, og en racer/mountain bike.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 mar 2005, 10:56 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2003, 17:14
Indlæg: 603
Geografisk sted: 7160 Aale city
Øhh.... nu er hukommelsen jo en sjov ting, Det er nok de første 6-7 år siden jeg lavede på den bil.

Menner der var noget negativ carster, kan ikke sku huske om den skulle stå nogle minuter negativ, eller om der i tolerensen kunne gøre at den kom til at stå lidt fremad med fjederbenet. For eksempel: +0grader, 10minuter. (+/-20minuter)

Har prøvet at finde det i de gamle data bøger men uden held, menner at det var en japaner eller sådan noget.

_________________
Hilsen Lars E

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 mar 2005, 11:05 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2003, 17:14
Indlæg: 603
Geografisk sted: 7160 Aale city
Lars E skrev:

Samtidig med at jeg venter på at der skal komme en pakke hørsholm med en MS boks i.
Karburator/sjældhus er klar, skal igang med indsugnings manifolden(dyser), hvis jeg for tid en af dagende.


Så er den sku kommet. det blive spændende at skulle til at lave et lednings net mere til den lille bil, håber på at map sensoren ikke bliver alt for forstyret af indsugnings pulserne i manifolde, den suger jo ikke lige så "blødt" som en 4 eller 6 cylindet motor. (iser ikke ved lave rpm.)

_________________
Hilsen Lars E

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team