El kompressor

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#21 Indlæg af lqs »

vis mig lige den turbolader der er 85% effektiv..... 75% er godt... 85%??? MVH. søren PS. der er en (god) grund til at det hedder en forbrændingsmotor.... og at der står drivmiddel/brændstof på reg. papirer!
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#22 Indlæg af Transitfar »

Hvordan definerer man egentlig effektiviteten på en turbolader?
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
ford p7 biturbo
Medlem
Indlæg: 237
Tilmeldt: 16 jul 2004, 02:13

Re: El kompressor

#23 Indlæg af ford p7 biturbo »

På en 50mc skibsmotor sidder der 2 stk 54kw elmotorer der laver ladetryk så den kan starte, det må være tæt på en elturbo.
For dem der ikke ved det er stemplet 50cm i diameter, derfra navnet 50mc og motoren er en totakt. Slaglængden er ca 2,5m og der er fra 5 til 8 cylindrer på den. Den kører med et ladetryk på 3bar.
Møllen er så stor at man sagtens kan ligge i usdtødningsrøret men man kan ikke vride møllen rundt, har prøvet og mine 90kg var for lidt :D
Omdr. området går fra 11 til 120, den bruger 2dl diesel pr stempelslag ved fuld skrue.
Når der skal bakkes vender man bare omdregningerne og starter den baglæns.
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

Re: El kompressor

#24 Indlæg af mh »

Ford P7 Biturbo skrev:Når der skal bakkes vender man bare omdregningerne og starter den baglæns.


meget nem løsning :wink:
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#25 Indlæg af lqs »

det samme brugte man i bilens barndom... bla FORD A måske også P7?? ang turboladerens virkningsgrad tænkte jeg på kompressorsidens ditto... den er meget sjældent over 75%... MVH. søren
RSV
Senior Medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 25 jul 2004, 22:54
Geografisk sted: Østsjælland

#26 Indlæg af RSV »

AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)
ford p7 biturbo
Medlem
Indlæg: 237
Tilmeldt: 16 jul 2004, 02:13

#27 Indlæg af ford p7 biturbo »

RSV skrev:chek lige denne side

http://www.electricsupercharger.com/


Det er da en fan til en modelflyver
Nolan
Mester Medlem
Indlæg: 639
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Østjylland

#28 Indlæg af Nolan »

RSV skrev:chek lige denne side

http://www.electricsupercharger.com/
'

<humor>

WOW !!!! :shock:
1psi ? - Det vil give mig........ hele........ 7 heste........ altså hvis verden var ideel.

For kun $299.00

</humor>

Det er ikke mere, end man kunne få ud af at rive et restriktivt insugningssystem af enhver motor.


/Nolan
s@g
Mester Medlem
Indlæg: 621
Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg

#29 Indlæg af s@g »

RSV skrev:chek lige denne side

http://www.electricsupercharger.com/


Det link har været vist for nogen tid siden, sidst der blev diskuteret el-komperssor. Hva med den her karl :?:

http://www.kamann-autosport.com/IMAGES1/bbackgb.jpg

Kan ses under motor-tuning på:
http://www.kamann-autosport.com
Lille problem, lille hammer. Stort problem, stor hammer!

Fri bane, fuld hane!!!
Nolan
Mester Medlem
Indlæg: 639
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Østjylland

#30 Indlæg af Nolan »

Fra Kamann-siden:

...came to the result, that both cars have the same power, without the car with the 1,4 cc engine using more fuel than normal. this means the same power as the 1,6 cc but 10 percent less fuel.

- Lowering fuel consumption Apr. 10%
- 12 V / 12 Watt



Yeah, right !

/Nolan
Besvar