hakken med ms ved 4200 - 4800 omdr

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Stefan L
Junior Medlem
Indlæg: 89
Tilmeldt: 23 aug 2004, 21:35
Kontakt:

hakken med ms ved 4200 - 4800 omdr

#1 Indlæg af Stefan L »

Jeg har et virkeligt belastende problem med mit megsquirt... Når jeg træder til den og når op mellem 4200 - 4800 omdr hakker den lige 2 gange og derefter trækker den videre.

Det er en Toyota Corolla GTi med turbo, jeg kører kun med 0,35 bar i ladetryk
Stefan L
Junior Medlem
Indlæg: 89
Tilmeldt: 23 aug 2004, 21:35
Kontakt:

#2 Indlæg af Stefan L »

Glemte lige og skrive at jeg kun kører med benzindelen lige nu, men tændingsdelen er sat til men tændkablerne er ikke sat i endnu, den får bare omdr signal fra edis modulet. Men problemet var det samme da jeg tog omdr signalet fra den orginale boks...
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#3 Indlæg af HenrikGM »

Hvad siger datalogget?

Har du helt clean omdrejningssignal?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Stefan L
Junior Medlem
Indlæg: 89
Tilmeldt: 23 aug 2004, 21:35
Kontakt:

#4 Indlæg af Stefan L »

jeg har et lige her
Vedhæftede filer
datalog200502251940.xls
(52.8 KiB) Downloadet 384 gange
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#5 Indlæg af HenrikGM »

Well, nu indeholder det log kun 1 acc i det område du beklager dig over, så det er lidt svært.

MEN, dit omdrejningssignal springer flere steder op til 400rpm, enkelt sted 6300-6800 på 0,15sekund.......Ikke nær stabilt nok signal.

Det bør dog ikke give dig voldsomme ryk, men du skriver noget mærkeligt:

Tændkablerne er ikke sat i??? whatthe??

Du kører altså på den originale boks med tænding og MS på et halvmonteret EDIS? Eller?

HAr den oem motorstyring ikke mapsensor?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Stefan L
Junior Medlem
Indlæg: 89
Tilmeldt: 23 aug 2004, 21:35
Kontakt:

#6 Indlæg af Stefan L »

Det er fordi jeg ikke kan få den til og ændre i tændingen med edis, så jeg bruger ikke de tændkabler fra dobbeltændspolerne. Det er den model corolla med luftmængde måler. Jeg har sat røret på så der kommer ladetryk gennem måleren
Stefan L
Junior Medlem
Indlæg: 89
Tilmeldt: 23 aug 2004, 21:35
Kontakt:

#7 Indlæg af Stefan L »

Det er forresten et af de print fra dig som jeg kører med, og jeg har loddet de to modstande ud så den kunne kører med den orginal boks til tænding. Jeg ka ikke lige huske hvad de hedder men håber du ved hvilke det er jeg snakker om..
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#8 Indlæg af HenrikGM »

Det lyder som om du har haft lidt travlt da du fløj afsted.

Dit omdrejningssignal er ustabilt. Det skal fikses. Først.

ALTID sikre stabilt omdrejningssignal. ALTID. Gå ALDRIGT videre med monteringen før dette er fikset. max 200 rpm spring kan til nød accepteres, men det kan bliver fuldstændigt jævnt, og der er tydelig forskel.

Er det en boks jeg har samlet til dig?

Bruger du oem edis stumper, ie komplet edis med det hele?

Du kan ikke få EDIS til at flytte tænding, dvs den står fast 10grader uanset belastning, korrekt?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#9 Indlæg af HenrikGM »

Coupé Turbo skrev:Det er forresten et af de print fra dig som jeg kører med, og jeg har loddet de to modstande ud så den kunne kører med den orginal boks til tænding. Jeg ka ikke lige huske hvad de hedder men håber du ved hvilke det er jeg snakker om..


Øh, nej, loddet to modstande ud??
Kører du MS som halvvejs piggyback ovenpå den eksisterende styring så du har delte sensorer?

Låser EDIS sig ikke fast på en bestemt vinkel?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Stefan L
Junior Medlem
Indlæg: 89
Tilmeldt: 23 aug 2004, 21:35
Kontakt:

#10 Indlæg af Stefan L »

Ja det er en boks som du har loddet sammen til mig.
Jeg har taget et helt ledningsnet fra en escort og klippet op så der kun er de ledninger som går ind i edismodulet, og de er skærmet helt ind til megasquirt og ned til sensoren ved remhjulet.

Og ja den står fat på 10 grader.

Jeg har vedhæftet et billede med en cirkle om de modstande så du kan se hvad jeg mener.

Kan de være noget fra den orignale boks som laver det støj på mit omdr signal ?
Vedhæftede filer
MS%20billeder%20003.jpg
MS%20billeder%20003.jpg (40.75 KiB) Vist 4589 gange
Besvar