KKH skrev:
Hvis man nu formoder at det er 6 stk dysser du har skulle de da nok række til mere end 200hk men du kan prøve at kikke under "regnemaskiner" på powerpage.
Ja....hvilken DC??
disse 6 dyser manden har er istand til at høvle bensin ind for ca. 1020hk.
Ideelt set.Uden tab.
Hvis manden kan få 20% nytteeffekt, så er det nok RET højt sat. Så er vi på godt 200hk.
forudsat motoren er ganske effektiv velatmærke.
Lidt tabelopslag siger således:
231ml dyse giver v. 80%DC bensin til 31hk, forudsat en BSFC på .57
Hvilket er 186hk. Så kan du selvf. strække DC måske helt til 95% og få lidt mere.
Tør du yderligere leve med magre blandingsforhold er det da muligt at komme noget over 200hk. Måske 220? men så kører man nok på den yderste grænse af hvad motoren vil være med til.
Dyser er VOLDSOMT overvurderet. Folk tror sgu at man kan få hk gratis.
Der var en gang en bondemand...Han havde langt om længe fået lært hesten at arbejde uden at spise korn for det.
Kanon deal.
Fandeme om ikke krikken så går hen og dør for ham??! Så er man sgu uheldig da.....
Istedet for at bruge diverse regnemaskiner helt ukritiskt(som man ikke ved hvordan regner?) så er det måske en ide at se på hvad bilproducenterne putter i af dyser til at få hvilken effekt.
Eks så laver 4 styks 176ml dyser præcist 112hk originalt. Motoren er en sugemotor. Turbomotorer er generelt lidt mere tørstige.
Volvo S60R og V70AWD er std monteret med 465ml dyser.
Hvis joest fortæller os hvilken effekt han går efter, så er han noget nemmere at hjælpe...

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!