Bov fungere uden mølle...
Redaktør: Moderatorer
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
hmm kan en justerbar dumpventil ikke bruges? den behøver da ikke vacum men kun tryk!? mener jeg har et billede hvor der sider en dump på et trykrør så må da gå ud fra den åbner ved overtryk, det samme må en rigitg bov vel gøre hvis der bare er tryk nok,? ret mig hvis jeg tager fejl
Fri bane fuld hane! 
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
hmm kan en justerbar dumpventil ikke bruges? den behøver da ikke vacum men kun tryk!? mener jeg har et billede hvor der sider en dump på et trykrør så må da gå ud fra den åbner ved overtryk, det samme må en rigitg bov vel gøre hvis der bare er tryk nok,? ret mig hvis jeg tager fejl
Fri bane fuld hane! 
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
hmm kan en justerbar dumpventil ikke bruges? den behøver da ikke vacum men kun tryk!? mener jeg har et billede hvor der sider en dump på et trykrør så må da gå ud fra den åbner ved overtryk, det samme må en rigitg bov vel gøre hvis der bare er tryk nok,? ret mig hvis jeg tager fejl
Fri bane fuld hane! 
-
Gæst
grydesvamp skrev:hmm kan en justerbar dumpventil ikke bruges? den behøver da ikke vacum men kun tryk!? mener jeg har et billede hvor der sider en dump på et trykrør så må da gå ud fra den åbner ved overtryk, det samme må en rigitg bov vel gøre hvis der bare er tryk nok,? ret mig hvis jeg tager fejl
Kender ikke så meget til de forskellige bov typer, men kunne være nice hvis der var nogle andre herinde der ved om det kan lade sig gøre ?
-
Carsten 205 GTI 1,9 T
- Mester Medlem
- Indlæg: 529
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Them
- Kontakt:
En justerbar bruger også vacuum, ligesom en alm. stempel eller membran ventil.. Man kan bare regulere hvor meget vacuum der skal til før den åbner - Egentligt beregnet til biler med mekanisk luftmængdemåler..
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
-
Pappa the Kid
- Nyt Medlem
- Indlæg: 17
- Tilmeldt: 04 feb 2005, 12:53
Nu ved jeg ikke noget om man kan få en til tryk!?(tror det ikke)
Men ville det ikke virke lidt forkert???
Så skulle den side foran spjællet ikke!? Så når der kommer overtyk der
(alså spjælet lukker) Så lufter den ud? men så er det jo et stort tryk der
skal til ikke for man lader jo normalt et sted mellem 0,6-1,5 bar!
og så når den er under det tryk igen vil den lukke uden at ha luftet helt ud!
Men er moske godt til race men vil moske bar ligeplusse lige lade med
2,0 bar eller mere lige det man trader på speederen igen ikke!?
eller er der bare en ting mere jeg ikke lige kan forstå
Men ville det ikke virke lidt forkert???
Så skulle den side foran spjællet ikke!? Så når der kommer overtyk der
(alså spjælet lukker) Så lufter den ud? men så er det jo et stort tryk der
skal til ikke for man lader jo normalt et sted mellem 0,6-1,5 bar!
og så når den er under det tryk igen vil den lukke uden at ha luftet helt ud!
Men er moske godt til race men vil moske bar ligeplusse lige lade med
2,0 bar eller mere lige det man trader på speederen igen ikke!?
eller er der bare en ting mere jeg ikke lige kan forstå