Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 17:03

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
hejsa folkens har lidt bøvl med den gamle transporter og turboen.
og tænkte at sætte den på fra golf 2 gtd´eren
den er en smule større og ja så vender den på hovedet hvis man sætter den lige over på og derved skal man bruge det oprindelige returløb som tilgang og selvfølgeleg omvendt i den anden ende det oprindelige tilgang som retur går det eller ville den ikke kunne komme af med olie mængden...

for turboen kan jo skilles af og drejes så det passer og dog de bolte sidder så fast at jeg selv med at varme dem op ikke tør tage fat tror de brækker. så for at slippe for unødig bøvl ville jeg høre jer om det ville kunna lade sig gøre omvendt.... eller og man skal tilslutte den på hovedet men bruge det oprindelige til og returløb.. men igen kan olien så komme ud hvis der skal trykke den ud gemmen en retur der sidder i toppen..

håber lige på et godt råd...

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel: turbo
Senior Medlem

Hej!

Olien skal kunne falde frit da der intet da der intet tryk er på returløbet, selv en for lille diameter på et returløb er nok til at brænde en turbo af.

svan

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Østsjælland
GØR DET IKKE, DEN DØR giv boltene varme og lad dem køle af så kan de skrues ud

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)

Titel:
hey gutter tak for hjælpem var rart at vide inden man gik igang med noget vildt...

jeg har tænkt mig at renovere de gamle turboer jeg har liggende hvor finder jeg stumper til det.? det er garret turboer der mås da kunne fås stumper til eller kan det ikke svare sig..

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Fredericia
renoverings kit kan fås ved www.GIKturbo.se til priser fra 750kr afhængig af model

Titel:

hej så blev jeg lige oprettet endnu en gang..
jeg har lige talt med en der har lavet det nummer jeg skulle til med at vende turboen og ja som i sage det duede ikke han trillede en lille tur med det og det gav en fed røg da der blev trykket olie ud i udstødningen.
så er spørgsmålet nu er det fordi olie trykket ikke har kunne komme væk det er blevet presset ud i udstødningen? eller var den turbo bare færdig inden ham gik igang?

den har jeg menlig fået lov at prøve ar varme op og se om jeg kan få de bolte ud.. den virker ikke til at ha nævneværdig slør men kan jeg risikere at prøve med den eller er den bare helt færdig? det jeg tænkte på var hvis den nu bliver vendt om så det passer vil den så stadig være utæt eller var det bare fordi den ikke kunne komme af med trykket den lavede det nummer med at pumpe olien ud i udstødningen.???

hilsen sonny

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
hvis du ser på turboen er der et stort hul og et lille hul det lille hul er "indgangen" og det store retur. når man vender turboen dannes der tryk i oliehuset og hurtigt skyder den pakningerne og olien tæsker ud fx i udstødningen... ang det med at skille den ad har jeg haft samme problemer i dag med min, opgav varme men fandt så på at ligge svejsninger på boltene og så slibe dem indtil de passede ca til en 13'er nu er mit problem bare at jeg ikke kan få delene fra hinanden.... altså turbo delene..
mvh rasmus..

Titel:

ja ok det forstår jeg godt men spørgsmålet er nu om pakningen er helt færdig, eller om den kan holde tæt ved at huske at lade olien løbe den rigtige vej igemmen? for gider ikke prøve for at se om den holder tæt hvis en her kan fortælle mig den umuligt kan holde tæt efter sådan en tur. men gider heller ikke bestille et sæt nye pakninger hjem hvis man kan sige der er chance for at den kan holde tæt...

mvh sonny

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
hvilke pakninger ? mellem kompressorhus og mellemstykket sider der kun en o ring og fra mellemstykket og til udstødningsdelen er der ingen.. (på min turbo)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time