Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 08:39

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 117 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 29 jan 2005, 21:48 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
En original volvo 240Turbo koldstartsdyse sætter sig på mindre end 20minutter med et sprøjt/sekund,3bar.

Been there, done that.

Der er kun EEN løsning på det problem: Rustfri dyse, eller methanol rated dyse.

Jeg har fået fortalt at visse nyere toyotadyser skulle være rustfri, men om dette gså gælder selve ventilkeglen (det er jo vigtigt!) aner jeg ikke. no hands on....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 feb 2005, 08:39 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Så er det jo tilbage til at lede igen, da den billige løsning ikke vil virke.
Det jeg er efter er en billig elektrisk ventil, der kan tåle at køre med samme hastighed som indsprøjtningsdyserne.
Tilbage til MS.
Software/firmware opgraderingerne, kommer i perioder for mit vedkommende.
Jeg vælger en udgave og kører í en periode med det.
Men der sker jo rigtigt meget lige pt.
Både med ekstracoden, og med Megatune.
Det er en uhyggelig hurtig udvikling der er sket i de 13 måneder jeg har kørt med MS.
Fra en simpel benzinstyring med tænding i et andet program.
Til en komplet motorstyring, der næsten kan køre alle typer motorer, og styret af et program.
Kører selv med 21x7 coden og mt 225b395.
Og selvom det er alfa, og beta udgaver så virker de uden de store problemer.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 feb 2005, 14:10 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Morten VJ skrev:
Det er en uhyggelig hurtig udvikling der er sket i de 13 måneder jeg har kørt med MS.
Fra en simpel benzinstyring med tænding i et andet program.
Til en komplet motorstyring, der næsten kan køre alle typer motorer, og styret af et program.
Kører selv med 21x7 coden og mt 225b395.
Og selvom det er alfa, og beta udgaver så virker de uden de store problemer.

MVH

Morten



Ja, man må sige MS er vokset fra helt oprindeligt et meget simpelt anlæg kun til indsprøjtning, til et næsten fuldt udvokset motorstyringssystem med et hav af features. Jeg har oplevet en helt stribe gange at jeg roder med een code version, og får det til at fungere, og inden fyraften, så er coden blev endnu en tand smartere. Udvikling i det her gear er en hurtig affære.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 feb 2005, 11:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Status d.d.
Jeg har på en eller anden måde fjernet trækkraften mellem 1000-1300 omd/min i min søgen efter en stabil tomgang, det er hovedsageligt tændingens skyld.
Dette opdagede jeg ved at i meget glat føre starter jeg normalt i 2 gear for at formindske hjulspind, og den er meget tæt på at gå ud hvis den får greb.
så det er tilbage til tændingstabellen og lave lidt om der.
Af andre små problemer kan nævnes motoren er meget påvirket af vejrforholdene, meget fugtig luft ingen tændingsbanken, klart vejr tændingsbanken når den ser tryk, så enten må jeg reducere trykket eller finde på andre løsninger.
Det der ligger nærmest for er vel nok vandindsprøjtning.
først kommende projekt hedder en tomgangs motor, og det næste er en tændings boks fra en SAAB AKA en Saab Di. når de har fået multi tooth coden stabil.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 apr 2005, 17:10 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Nu dør det satans db 37 pins stik, efter at have monteret A/C og div andre småting, hvorved jeg blev nød til at flytte lednings bundtet til ms ud igennem topedopladen.
Resultatet en knækket ledning, og et par dårlige forbindelser.
Doner stik er fundet, og man behøver slet ikke alle de pinde der er i stikket, i realiteten, når man koger det ned er der kun behov for 12 tilslutninger, de resterende 7 er der kun forde at stikket ikke kan klare ampere trækket. Jeg har et fint 21 polet stik fra en gl styreboks, så den bliver brugt som donor.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 apr 2005, 19:49 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Ja, de stik kunne være bedre, men du er dog den eneste jeg har hørt brokke sig så vedholdent over det. Har mistanke om at du med tiden har loddet så meget i stikket at det efterhånden er mere eller minde brændt op.

Jeg har længe søgt at ændre layoutet til et rigtigt multispadestik, ala OEM motorstyringer, men sådan et stiksæt koster i enkeltsalg så meget at det absolut ikke er aktuelt. Desværre.

Men, hvis nogen kender en leverandør af velegnede stik, med minimum 25poler, der kan fremskaffes i sæt, så sig endeligt til :-)

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 apr 2005, 20:17 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Jeg er faktisk på stik nr 2 :lol:
Grundet mange af og på monteringer grundet fejlsøgning først i projektet.
Og dernæst div opgraderinger af hardware.
stikkene har nok været af og på monteret de første 40 gange.
Jeg ved at jeg har brokket mig fra dag 0 over stikket, og havde også fundet en anden løsning, men så var der jo problemer med spikes, og underlige tempstigninger, så det blev skrottet permanent.
At det så senere viste sig at problemet var et helt andet sted er bare sur røv :cry:
Da jeg desuden er ved at blive gammel og svagtseende så har jeg mega problemer med at finde den riktige pin, men det er kun en sidebemærkning.

Hvis jeg viste hvor man kunne købe et stik til rimelige penge så ville jeg da købe det, men det ved jeg ikke, så derfor et stik fra en gl tændings boks fra en volvo jeg netop har hugget op.
Der går vel en 4 måneder inden det bliver monteret :cry:
Men imellemtiden kan jeg jo lave en ny kasse således at der er plads til alle opgraderinger, og få givet overfladen en passende behandling.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 apr 2005, 16:23 
Slettet da jeg kan :o
og ingen relevans har til emnet.

Morten


Top
  
 
Indlæg: 02 apr 2005, 16:28 
Slettet igen. pgaf han ikke kunne ramme tasterne,
Og desværre ikke har linket til det overlegne stik han omtaler, Hvilket ikke ser ud til at være fastmonteret på printet.
Morten


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 02 apr 2005, 21:38 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
hvordan skal sådan et stik se ud ? evt et billed af hvordan org stikket sidder på printet...... så kan jeg lige prøv at holde lidt øje med om der skulle dukke et egent op et sted :-)

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 117 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team